Monday, November 17, 2014

Hasil tangkapan di IBEX 2014

Secara keseluruhannya EXPO ni sesuai untuk orang yang nak beli barang2 yang besar atau barang yang harga mahal. Macam stroller ke, walker ke, pump susu ke, set bersalin ke. Sebab dapat diskaun banyak. Baju2 ngan pakaian lain tak banyak sangat. Jenama yang best2 macam anakku, baby kiko, disney sume takde. Yang ada pureen je. Kecewa jugak lah sebab kami rancang nak beli juga baju 2 3 helai, towel dan sewaktu dengannya tapi tak banyak choice. Dalam tak banyak2 choice abes jugaklah rm100++. 

Dan barang yang paling mahal dibeli adalah pump susu. Tak sangka leh terbeli pump ni. Sebelum tu survey2 je. Setelah dipersetujui husband akhirnya pump susu itu menjadi milik saya juga. Ye lah dah bertekad nak fully breastfeed mestilah kena ada gadget sokongankan. 

Dan inilah pump itu. 

MAIN ITEM

Auntumnz Bliss Single Pump

FREE GIFT

Storage Bag, satu paket ada 25 bag

Cooler bag ngan pump bag. 2 in 1. Pilih warna hitam sebab husband cakap nanti orang tak perasan sangat tu beg susu. Yang bunga2 pun ada.

Storage bottle dapat 10 biji. Ada lagi warna lain. Oren, hijau ngan biru. Tapi amik warna ni sebab clear sikitkan nak tengok susu.

Ice pack. Yang ni seller tu cakap leh bertahan selama 16 jam dalam cooler bag

Kepala manual pump. Badan kena guna yang dah ada dalam kotak electric pump tu.

Sume ni saya dapat dengan harga RM285. Rasanya macam dah murah. Tapi tak tahulah kalau ada lagi tempat lain yang jual dengan harga yang lagi murah. Hopefully berjaya lah usaha saya untuk fully breastfeed baby yang bakal keluar nanti. 

Ni pun nak terus cuba pump dan bagi guna botol masa dalam pantang lagi. Sebab kebanyakkan baby taknak guna botol bila dia dah beberapa bulan baru nak ajar kan. Rasanya manual pump tu kena bawa masa admit kat spital sebab takut susu susah nak keluar boleh guna pump tu. 

Oh, harga untuk double pump dalam RM400++ promotion price. Kalau beli double pump dapat lagi extra gift. Tapi bagi saya yang newbie ni rasanya eloklah guna yang single pump ni dulu. Kalau berjaya untuk anak next ni leh lah consider yang double pump pula kan. Lagipun mesin untuk double pump tu besar sikit dan kena bawak 2 botol pump. 

Rasanya yang ni dah oke dah ni. Kan kan.

Sebarang tips adalah dialu2kan. Share kat komen k. 

Pending items:
1. Cadar dan sarung bantal baby - sebab yang kakak dhiya punya dah lusuh. tilam ngan bantal elok lagi.
2. Set bersalin mama - ingat nak beli set Amway sebab dulu guna yang Amway. 

3 comments:

Anum said...

berbaloi kan

LYAfrina said...

waa.. tua dia..sekali tangkap..

Unknown said...

Bila dah cukup semua barang2 rasa semangat sikit nak menge'pump tu kan??heheh