Monday, May 15, 2017

Happy Mother's Day

Today I am still thinking I am superwoman.

Perkahwinan bukan hanya menuntuk perkara yang sweet2, romantik2 24/7. Ia lebih kepada menuntut kepada pengorbanan dan tanggungjawab.

Saya bukanlah sempurna. Tapi setiap hari berusaha untuk menjadi seorang yang terbaik di mata orang2 dikeliling saya.

InsyaAllah.

Happy Mother's Day to Me!

Wednesday, April 26, 2017

To do list

Kadang2 rasa cam superwoman plak. Macam2 buat kerja dalam sehari. Mujur la memberanikan diri bawa kereta dulu. Kalau tak susah dah sekarang ni.

Bangun tido
Siap2 diri sendiri + anak2
Hantar anak2 sekolah
Singgah pejabat pos (kalau ada barang nak pos)
Singgah bank (kalau abes duit)
Singgah tepi jalan - beli brekfast
Singgah stesen minyak (kalau minyak abes)
Topup touch N go (kalau touch n go abes)

Baru la menuju ke UPM

PUng pang pung pang

Kul 4 da balik.

Amik anak2

Balas wassup segala mesej customer.
Masak2
Kemas barang anak2 untuk g sekolah esok
Basuh baju
Kemas rumah sket

Tido

Rutin berulang balik esok

Monday, April 10, 2017

Hai

Sangat banyak rasanya mahu tulis kat sini. Walau ke mana saya pergi akhirnya blog ini jugak yang saya cari. 

Semenjak dua menjak ni saya hilang dalam dunia sendiri. Terjebak dengan filem indonesia. Beza nya banyak dengan filem Malaysia. Walaupun terselit kisah cinta tapi jalan ceritanya penuh pengajaran. Rasa sayang pada negara. Rasa sayang pada teman2. Biasa saya memandang Indonesia sebagai negara yang di bawah Malaysia. Konon nya Malaysia lebih maju. Tapi bila tengok filemnya, saya rasa Malaysia dan Indonesia tak de banyak bezanya. 

Plus Indonesia sangat kaya dengan keindahan alam semulajadinya dan banyak tempat2 menarik.

Puncak tertinggi jawa - Mahameru yang terletak di Gunung Semeru
Labuan Bajo
Pulau Buton yang terkenal dengan tinggalan sejarahnya
Rumah Paris di Yogyakarta =)

Tetiba rasa nak g explore Indonesia. Boleh? Haha...

Bangga pulak dengan darah Indonesia yang mengalir di dalam diri ini (Ceyyyy tetiba...haha!)

Sepatutnya Malaysia pun perlu tonjolkan tempat2 menarik di Malaysia melalui filem2 nya jugak. Saya rasa Malaysia pun banyak tempat2 menarik yang boleh di share dengan dunia. 

Friday, February 10, 2017

Untuk adik2 yang baru nak grad @ baru grad

Sebelum guna gaji untuk buat benda bukan2. Sebelum buat personal loan beli bukan2. Sebelum beli kereta besar2 + mahal2. Boleh follow diorang ni kat FB k. Sebab akak dah lalui pengalaman hidup tanpa perancangan dan pengalaman hidup itu tinggi nilai bayarannya. Menggigil nak tutup balik kesilapan lalu. Eceeeeeeewahh. 


Asb & Anti - scammers 

Tentang cara nak simpan duit, tentang cara nak beli rumah, tentang rumahtangga semua ada kat sini =) - https://www.facebook.com/azizulazli.ahmad

Nak beli rumah boleh beli kat sini. 

Nak belajar pasal rumah lelong, nak beli rumah lelong kat sini

Nanti saya tambah lagi