Wednesday, September 9, 2020

Mira Filzah kawen

Actually I am not big fan of Mira Filzah pun. But her wedding day caught my eyes. Dengan kelembutannya dengan kesederhanaan tutur katanya. Majlis perkahwinan juga tidak melebih2. Baju cantik. Wow sangat kan. Saya yakin ramai rakyat Malaysia sependapat dengan saya. 

Siapa juga yang menjadi pasangannya mesti lah turut mendapat perhatian jugak. Saya baru tahu yang suaminya tu anak menteri. 

Bila tengok IG dia, baiknya budak ni. Cara dia layan mak dia, layan adik2 dia. Kaya dan humble. Pandai agama pula. Kagum dengan cara mak ayah dia besarkan dia dan adik2nya. Dalam kesibukan tetap tidak mengabaikan tanggungjawab kepada anak-anak. Semoga kami juga dapat mendidik anak2 kami dengan sebaiknya dan menjadi anak yang soleh dan solehah nanti. 

Betul lah jodoh yang baik adalah untuk orang yang baik2. 

Selamat Pengantin Baru Mira Filzah & husband 💗

Monday, August 3, 2020

Mimpi

Hai blog! Rindu!

Lately saya sering bermimpi.

Tau2 saja mimpi. Pasti tersasar dari logik akal manusia.

Dengan itu saya berazam untuk ignore mimpi. Saya cuba educate diri untuk keluar daripada mimpi yang bukan2.

Ternyata saya belum berjaya.

Terbaru saya bermimpi ke pandai yang sangat cantik. Airnya jenirnya. Pasirnya putih. Sampai sekarang teringat2 lagi.

Turut terselit plot2 yang saya rasakan tidak logik. Tapi saya belum berjaya keluar dari mimpi itu sehingga mengarut2 jadinya jalan ceritanya.

Kawan2 pernah mimpi pelik2? Jom share

Saturday, June 6, 2020

Wanita dan emas

Saya tidak bekerja. Bergelar pelajar. Biasiswa juga kadang2 ada kadang2 takde.

Bila tengok orang pakai emas selalu rasa tak mampu nak beli.

Tapi sejak beberapa tahun kebelakangan ini saya terjebak dengan kutu emas. Dah habis sambung lagi sambung lagi. 

Saya beli yang kecik2 je. Tak sangka sekarang dah ada beberapa untuk diri sendiri dan anak2. Kebanyakkan hasil bermain kutu.

If there is a will, there is a way.

Jika tidak dapat cara A. Ada cara B. Jika tidak dapat cara B ada cara C. Kerana alphabet ada sampaiii z kan. Agitueww!


Suami romantik

Suami romantik mungkin ada atau hanya wujud dalam drama sahaja. Aaron aziz pun mengaku yang dia tak seromantik di dalam drama.

Haha.

Terima lah laki kita seadanya walau dia tidak buat suprise bagi jambangan bunga atau viral tupak dakap sekarang ni. 

Cukup lah dia bagi kasih sayang dan tak sepak terajang kita.

Kata orang expect less appreciate more. Gitu.