Sunday, November 11, 2012

Banyak benda nak buat sebenarnya

Ini semester pertama saya bergelar pelajar master. Register awal bulan sembilan. Maksudnya sekarang sudah dua bulan lebih. Kalau suatu ketika dulu masa kerja dekat company kedua. saya sudah mahir banyak benda. hands-on atau pun documentation. tapi kali ini saya agak gagal. culture shock mungkin. 

dulu ada orang monitor. bos awal2 pagi lagi sudah hidangkan saya dengan 'what to do' for today or even for the next day dan lagi parah sudah plankan siap2 for the whole week. saya sangat bz ketika itu. mahu berfb pun tak sempat. apatah lagi berniaga online. mostly sume perancangan adalah mengikut jadual. pernah sekali saya dipuji oleh customer sebab siapkan report on time. bos yang sampaikan. tapi kini tidak lagi. 

sekarang sumenya it up to me. mahu belajar, belajar. tak mahu sudah. masa kerja konsep ini yang saya mahu dulu. tidak terikat dengan arahan sapa2. tidak tertakluk oleh sapa untuk buat keputusan. yes. i am matured enough to choose which one i need to do it first. but somehow i think i fail. sedihnya. 

nasib baik ada juga kelas on saturday, yang kadang2 mampu menaikkan balik semangat untuk belajar. 

so, di bawah ini adalah pending list yang saya mahu buat tapi tak buat lagi. Ya Allah pemudahkanlah jalan ini. Tetapkanlah hatiku untuk menamatkan pengajian ini dengan jayanya. 

1. mahu redo proposal based on research methodology class. 
2. mahu buat review paper. mahu send ke journal publication by end of this semester. 
3. mahu hantar sample untuk characterization. nak tel pun susah ke. dulukan ini routine job. tel je and make an appoinment then send sample. as simple as that. so, tolonglah anis. please!!!
4. make a summarize of what I have done. put picture of samples and the details. 

setakat ni tu je dulu. pleasa wake up anis. masa tak tunggu kita. hargailah masa yang ada. 

2 comments:

Kayu Manis said...

SEMOGA Allah mudahkan segalanya..:)

eira eixora said...

tima kasih kak nor =)