Wednesday, November 21, 2012

COuple lama2...

Ini bukan fakta. Ini base on my observation. Nak kata banyak makan garam tak juga. Tapi adalah pengalaman sikit2 yang boleh dikongsi kat sini. 

Couple yang nak cerita dalam konteks ni ber bf ngan gf ni. 

Entri ini terhasil sebab kadang2 sedih bila dapat tahu kawan tetiba tak jadi kawen ngan her/his bf/gf lepas couple for so long. Kenapa nak sedih pulak? Entah! mungkin sebab biasanya bila kawan da couple ngan seseorang itu makanya kita pun baik juga lah ngan dia kan. bila da baik then diorang break up then another story begin. Diorang maybe end up sudah tidak berkawan lagi dalam kata lain putus terus. But, as a good friend for both side tak kanlah kita pun nak mengelakkan pihak satu lagi. oh so complicated. 

yerp, jodoh itu ketentuan Allah. Kita mungkin berjumpa orang yang salah dulu sebelum berjumpa dengan orang yang betul. Itu saya setuju. Tapi jika di ambil contoh. Sudah couple sejak form 2 atau form 3. Mustahil ke tak untuk kawen pada umur 24 dengan orang yang sama. Rasanya probability adalah sangat sikit sekali. Nak attach dengan someone yang memang totally tiada apa2 hubungan kekeluargaan mahupun apa2 just as bf/gf untuk jangka masa yang lama itu memang sangat susah. Melainkan dulu pernah berjumpa then nati suatu hari berjumpa balik terus terbuka hati itu another story. 

Kalau nak bagi alasan, mahu kenali hati budi dulu, before kawen. selama mana. amik lah selama mana pun as long as kita tak kawen maka hati budi pasangan itu kita tak akan kenali. Ada je yang kenal baru beberapa bulan terus kawen. Kalau itu jodoh kita kenal kejap je pun dah tentu akan kawen ngan dia. Kalau dah bukan lama mana pun berkawan tetap bukan juga. 

Jadi adik2...saya bukan siti nurhaliza ye. Yang mana kena belajar dulu, belajar lah. yang mana kena keje dulu kerja lah. when the right time come. Akan kawen juga kita ni. 

Dan bila dah kawen sayanglah pasangan kita sebanyak mana pun takde orang nak marah dah. 

And I am happy for you...eh tetiba!! =P

3 comments:

Aisy Nasiha said...

betul...
tak ada yg pasti dlm perhubungan ni kecuali bila sampai masanya akan jadi atau tidak. setuju dgn adik, jumpa n kenal lama pun belum tentu akan kenal betul dgn hati budi seseorang.. tp klau jumpa n terus kawin pun ada juga risiko nya.. akhirnya dengan Allah kita mohon minta dipermudahkan segalanya

-fiexa- said...

anis, jujur cakap sy pon x suka kapel lama2. naik jemu. ade tak mane2 calon dgn cari bakal isteri? sila fwd sini pelis. ;p

eira eixora said...

kak Aisy, betul2. saya setuju.

fiexa, hehehe takde calon lah. insyaAllah when the right time come. adalah tu. don't worry