Monday, December 19, 2016

Kedai makan

Makin tua makin saya cerewet bab makan. Kalau tak sedap sikit mesti tak abes. Apatah lagi kalau tak bersih. Pantang saya kalau tumpang toilet kedai makan, toilet tak bersih. Balik dari toilet tu confirm saya takleh abiskan makanan yang tinggal.

Bila benda ni terjadi, terus berazam dalam hati tak nak dah bawak anak suami makan kedai makan. Sebab belum tentu bersih. Dapur rumah kita jauh lebih bersih. Tapi itu lah being me selalu malas nak masak.

So saya buat conclusion supaya rajin masak lepas ni.

1. Hujung minggu g pasar basah beli barang2 untuk masak seminggu.

2. Balik sort out semua ikut hari nak masak. Simpan siap2 dalam bekas. Bawang blend siap2.

3. Tampal siap2 menu nak masak selama 7 hari.

Semoga saya berjaya. Chaiyok Anis. !

1 comment:

Adam said...

Makanan kat kedai pun sekarang bukannya sedap. Saya hari2 makan kat kedai, terpaksa.