Friday, October 10, 2008

Aidilfitri 2008


Mok, Mek, Ummi & me

Dah lama berhajat untuk amik gambar ni. Tahun ni baru kesampaian. Gambar ni mungkin nampak biasa. Namun, disebaliknya ada makna yang tersendiri. Nak tau tak kenapa? Sebabnya setiap orang dalam gambar ni mewakili generasi masing2.

Mok = moyang. Erm, menurut ummi mok anak tunggal perempuan. So, kitorang takde moyang sedara sebab mok adalah satu2 anak mak ngn ayah dia.

Mek = nenek. Mek juga takde adik beradik lain. Dan dia juga satu2nya anak perempuan tunggal.

Ummi = Ummi ada adik beradik. 2nd, Cik Ngah & bongsu Ayah Sue. Tapi Ummi anak sulung perempuan.

Aku = Aku jugak ada adik2. Adik Afiq, Adik Arif & Acik. Tapi aku juga anak perempuan sulung.

Next = Anakku?? haha..just kidding. Belum lagi lah

Raya pertama

Raya kat rumah je. Pastu g jalan2 rumah dia. Erm, nervous gak la. Tak biasa pergi kan. Tapi nice. Layanan super duper. Hopefully bleh get long ngn family dia. Thanks..

Petang pergi rumah mok, jumpa mek and ayoh

Raya kedua

Pergi rumah mek sebelah bak. Meriah sebab ramai sepupu, pakcik & makcik.

Raya ketiga

Balik rumah. Pergi kenduri Jira & Jile. Meriah2. Ramai orang. Hopefully, korang bahagia sampai ke akhir hayat. Jile, jago Jira molek. Doakan kitorang jugak =P

Raya keempat

Sehari suntuk pergi jalan2. Balik lewat. Nervous, takut kena marah. Tapi alhamdullilah. Everything going well.

Raya kelima

Da2..taak raya da, nervous nak g utp tapi kerja tak siap2 =P

2 comments:

Jazlin Ernida said...

wah, bestnya dapat ambil gambar 4 generasi tu. tak sempat jumpa moyang i pun, huhu..

selamat hari raya aidilfitri. maaf zahir batin :)

eira eixora said...

Selamat Hari Raya. Maaf zahir batin