Friday, January 14, 2011

It is not mean to me...

Semalam sangat excited sebab dapat surat dari penaja pengajian yang saya hanya perlu bayar 15% up to total sume pinjaman sebanyak lebih kurang rm75k. DAN yang lagi excitednya if saya bayar lump sum before the end of March 2011 saya akan dikurangkan lagi 50% from the amount yang saya kena bayar which mean i only have to pay about rm6k plus2. But for me as an ordinary person ni 6k pun saya tak mampu bayar jika secara lump sum. Jadi saya terpaksa pilih untuk bayar bulan2 sehingga habis 15% dari jumlah pinjaman sebenar. Secara logik akal memang ia suatu kerugian. Tapi dari rasional lebih baik saya memilih jalan yang saya mampu dan tanpa menyusahkan orang.


Azam tahun baru

Tentang azam tahun baru. Saya sangat nekad untuk melangsaikan sume hutang saya selain hutang bank dan hutang pengajian sebelum akhir tahun 2011. Saya akan pastikan ianya tidak akan tertunggak. Dan saya juga tidak mahu azam ini direnew sebagai azam tahun depan pulak.

Kepada kawan2 yang banyak membantu di saat saya sangat2 memerlukan bantuan korang saya sangat2 berterima kasih. Mungkin apa yang korang buat tidak dapat saya balas tapi jasa korang sentiasa dalam ingatan.


No comments: