Thursday, April 16, 2015

Emas emas emas

Okes. Masih belum cukup saya membebel. Kita sambung lagi membebel hari ni. 

Setiap hari ada saja emas lalu di depan mata di FB. Tetapi sehingga sekarang saya masih tidak tahu di mana relevennya membeli emas dalam bentuk syiling. Mungkin sebab saya lack of knowledge dalam bab-bab emas ni sebab tu saya cakap macam tu. Kalau beli rantai, gelang ngan cincin emas tu saya tahu la sebab boleh pakai dan nampak cantik pulak tu. Ni syiling kalau beli letak dalam lemari, nak tunggu bape lama baru jual. Hahaha! No offense kepada penjual syiling emas. I am willing to learn dan mungkin saya tak paham konsep nya lagi. Feel free to leave any comments or link ke pape yang boleh membuka minda saya pasal pelaburan emas ni. Pernah terbaca some comments pasal pelaburan melibatkan emas ni and of course emas fizikal bukannya delay concept ke apa whatsoever adalah pelaburan beku. Macam mana tu pelaburan beku? 

Senang citer macam ni lah, orang ang melabur emas claim orang melabur dalam asb tak oke. Begitu lah juga sebaiknya...


No comments: