Wednesday, April 15, 2015

Membebel

Mungkin orang tak faham apa yang saya nak. Susah nak faham. Or because we are living in the world full of judgement. 

Mungkin nasib saya tak sebaik orang lain yang belajar pandai-pandai, masuk universiti dan terus dapat kerja hebat-hebat. Tapi saya tahu I am not the one yang senang2 je accept benda as what it is. Bukan saya tak pernah kerja lepas grad. Pernah, tapi itu bukan kerjaya yang saya rasa saya suka untuk lakukan dan hadap sampai pencen. Adakah saya kena perhambakan diri untuk kerja itu jika takde bahagia kat situ. 

Yes i took the challenge and continue study. And this is not the easy decision I have made. It took 3 years just to finish my master and another 3 to 5 years to finish PhD if i still have kudrat to continue study and i wish i can. 

At the age of 29 i am still don't have secure job and don't have monthly income as most of my friends have. Bukan saya tak fikir semua tu. Tapi jika sudah tertulis rezeki saya banyak tu banyak tu saya terima. And i also need support daripada orang sekeliling. Bukan nya makin down kan lagi diri ini. Really sad. Sob! Sob! 

I am doing bisnes at FB not just because I want to earn money. Apart from that yes, but more to minat. Kalau saya jual tupperware at least dapatlah saya tupperware berlambak kat dapur tu kan. Bila jual vantage dapatlah merasa guna pemanggang yang best sangat tu. Bila jual corelle, corningware dapatlah untuk diri sendiri one set each. Arghh macam-macam lah jual. FB tu dah jadi tempat jual brg dah. Tapi takpelah sebabnya main FB saja-saja pun buang masa jugak kan. Apa kata twist sket terus jadi tak buang masa sangat lah. 

Tu je nak cakap k bye. Thanks sebab sudi baca....


No comments: