Sunday, May 11, 2008

Ya Allah lindungilah aku...

Pagi-pagi lagi masa on day way nak g keje tadi, tiba-tiba aku nak terlanggar apa ntah kat tepi jalan tu yang colour merah ngan putih tu. Tiba-tiba aku membuat tindakan berani mati dengan reverse keteku ke belakang (kalau aku tak reverse cam mane kete nak gerak sebabnya benda merah tu dah betul2 kat depan lampu kete aku. Dan tak semena-mena nya kete belakang aku hon dengan kuatnya. Terkejut? Agaklah sebabnya aku tak bajet dia nak hon. Rasanya jauh lagi kot ngan kete dia masa aku reverse tu. Erm..pape lah. Aku tak cuak sangat sebab aku rasa aku tak salah. Tapi aku terhutang budi gak kat tuan punyer kete belakang tu. Mujur gak dia hon, kalau tak mungkin kot perkara yang tak diingini berlaku. Alhamdullilah...

Pastu nak dijadikan cerita, masa singgah kedai on da way balik kete aku nak reverse jugak. Lepas aku pandang kiri kanan belakang depan, line clear. So, dengan yakinnya aku berjaya mereverse keteku. Tapi tak semena-mena datang makcik tu datang dari arah depan ngan kete waja dia yang besar gedabak tu makan jalan aku. Walawe..aku rasa cam nak tercabut je jantung ku. Pastu, aku tekan brek. Nampaknya dia tak nak mengalah. Diciloknya jugak jalan kat sebelah kiri aku, sebbaik lepas kalau tak tak tau lah nak cakap. Alhamdullillah..

Aku masih ada 2 bulan lagi untuk aku bawak kete kat sini. Ya Allah lindungi lah aku daripada segala perkara yang tidak diingini. Tenangkanlah fikiranku semasa memandu. Hindari lah aku dari anasir2 luar yang aku tak suka. Amin...

4 comments:

moroka said...

insya Allah everything will be ok. kami sentiasa doakan yg terbaik untuk semua.:D

eira eixora said...

Thank you. I hope so

dayLa said...

anis, jgn lupe bace doa naik kenderaan.insyaAllah,sume akan jd baik :)

eira eixora said...

Insyaallah saya akan praktiskan. Thank you Dalila