Thursday, October 7, 2010

Wiken @Melaka

Buat pertama kalinya setelah bergelar kekasih, tunangan & akhirnya isteri saya menjejakkan kaki ke Melaka. Negeri di mana suamiku bekerja. Selama ni dialah ke Tganu (masa prektikel), ke Ipoh dan Toronto (masa belajar) dan ke KL (masa da kawen skrg ni).

Itu pun sebab ada majlis kenduri sedara kat Melaka. Kalau tak entah bila la saya nak menjejakkan kaki kat sana. Sungguh tak fair kan saya ni. Pape pun setelah pertama kali pergi mungkin saya akan pergi lagi ke sana. Melaka not that as bad as saya fikirkan. Jauh dari hiruk pikuk kota. Kos hidup pun tak lah tinggi sangat. Dan mungkin juga kalau kat sana husband bagi saya drive. Sebab jalan tak jammed. Oke2 je.

Jumaat

Pas keje terus amik bas kat Bukit Jalil menuju Masjid Tanah, kat sana husband amik then ke kem dia sempena Sambutan Aidilfitri untuk askarnya family. The food ok2 la =)

Pas makan2 terus ke area2 MElaka Central. Rumah sedara yang kenduri tu. Tido sana.

Sabtu



Pagi round2 Melaka. Ke Air Keruh. Singgah Taman Buaya & Taman Mini Malaysia jap. Pastu terus ke tempat kenduri. Ramai family dari Kelate datang. Sangat Best.

Petang sambung ronda2 area bandar hilir. Then, malam bertolak balik KL.

No comments: