Tuesday, July 21, 2015

Salam aidilfitri


Belanja gambar dulu. Salam aidilfitri buat semua. Ampun maaf dipinta andai ada salah dan silap. Yang sengaja mahu pun tidak. Manusia tidak lari daripada kesilapan. Tema raya tahun ni hitam + putih + kelabu. First raya bagi dahlia amani. 

Herm,,, masih memikirkan pasal kerjaya. Mesti nak fikir jugak walaupun cuba untuk tak nak fikir. Bila balik kampung ramai tanya bila nak kerja. Ramai yang mengharapkan saya dapat kerja. Setelah sekian lama belajar kan? Saya pun sebenarnya mengharapkan perkara yang sama? Definitely yes. 

Adakah saya memilih kerja? Ya. Sebabnya saya tak nak ulang perkara yang sama saya buat 6 tahun lepas. Terima saja apa yang dapat, at last rasa macam cannot cope dan takde masa depan. Benti, cari kerja lain dan berhenti lagi. Huhu!. Mungkin ini ujian dari Allah buat saya. Tapi still saya memandang kepada sudut yang positif. Sepanjang jobless ini saya banyak muhasabah diri, banyak belajar sesuatu yang baru compare ngan masa kerja dulu. Buzy sangat sampai hanya boleh fikir pasal kerja dan keluarga sahaja. 

Oh btw, saya dah abes jadi cikgu ganti sebelum raya hari tu. Dan ia banyak mengajar saya tentang hidup, tentang kerjaya dan macam-macam. Dan saya mungkin tak akan pilih kerjaya sebagai cikgu. But who knows. Hopefully nope. 

No comments: