Tuesday, July 21, 2015

Tak balik raya?



Korang tengok tak citer ni? Haha!. Saya dah tengok. Citer ni macam nak gambarkan realiti kebanyakkan masyarakat kita. Pandai lah pelakon2 dia mainkan watak masing2. Tapik spring...!

Biasa kalau raya perempuan lah menang. Asyik nak raya dan duk lama2 je kan kat umah mak sendiri. Betul kan? Yang menantu pulak tak berapa nak balik. Mula buat alasan macam-macam. Menantu terpaksa pandai2 bawa diri sebab yang perempuan dah bahagia sangat layan adik beradik, plus rumah sendiri lagi. 

Bila dah kumpul ramai-ramai kepoci kemain. Mulalah keluar citer orang tu citer orang ni. Yes ini realiti tapi sebenarnya berdosa mengumpat. Kena bawa2 insaf pasal yang satu ni,. Padahal dalam rumah tak ramai mana pun. Setakat 5 6 beradik. Tapi macam nak runtuh rumah. Ada benda berlaku sikit mula kepoh. Haha!. Padahal tak kepoh pun takpe tapi tu lah tetap nak kepoh jugak. Terutama kalau ramai adik beradik perempuan. 

Oke tengok sendiri lah. Tapi memang best u olls.. =) 




1 comment:

♥TheOnlyFarah♥ said...

Alaaa tak sempat tengok la..tp mmg itu la realitinya bila berkumpul ramai2..=D