Saturday, August 13, 2016

Hai blog

Dah lama tak menjengah kat sini.

Herm. Lately ni saya rasa down. Nak menangis. Emosi negatif..

Bukan mudah sebenarnya menjadi seorang saya. Saya tak tahu what people expect me to be..

Adakah?
Belajar tinggi2
Abes belajar dapat kerja bagus2
Beli kereta mahal2
Beli rumah besar2

Malangnya perjalanan hidup saya tak begitu. Penuh berliku. Saya tak dapat kerjaya idaman saya. Sampai sekarang saya masih belum punya kereta dan rumah sendiri. Saya selalu pujuk hati sendiri. Belum rezeki. Allah akan bagi juga kalau kita usaha. InsyaAllah. Kalau rezeki saya bukan di dunia. InsyaAllah di akhirat.

Saya selalu bina kekuatan itu. Berusaha menjadi sepositif mungkin. Mungkin ada yang pandang rendah pada saya. Mungkin ada judge saya macam2. Saya tak kisah.

Saya tak mintak pujian. Cukuplah tak merendah2 kan. Kalau orang merendah2kan saya, saya rasa down gler.. Kekuatan dan semangat yang positif yang saya bina tu macam dihakis.

Setiap orang punya impian sendiri, saya juga punyai impian saya sendiri. Dan ia mungkin tak sama dengan orang lain. Mungkin impian saya pelik sikit. Tapi itu lebih kepada kepuasan diri saya. Bila kita redha dan ikhlas insyaAllah hidup akan senang nanti.

Dan saya minta jangan rendah2kan saya.

No comments: