Sunday, September 7, 2008

Biskut raya...

Hari ni baru 6 Ramadhan, tapi dekat k5 dah ramai orang jual biskut and kek raya. Aku mungkin tahun ni buat sendiri kot biskut raya. Yuhuuu!! BUkan nya sebab pandai ke apa, tapi satu kepuasan kalau buat sendiri. Biasa nya aku tak ikut sangat resepi. Main letak je. Cuma kena ada bacis untuk buat. Biasanya biskut raya yang aku buat lebih kurang sama setiap tahun.

Biskut kacang sebab ummi aku suka
Biskut arab sebab bak aku suka
Akulak suka biskut coklat
Lagi aku suka buat biskut semperit sebab senang, tekan je. Yang lain susah sket.

Tu yang wajib, yang lain aku men hemtam je. Waaa,, tapi memang best la dapat buat sendiri. Tahun lepas aku tak buat sebabnya cuti da dekat nak raya. So, ummi aku decide nak beli jer. Unfortunately, biskut yang ummi aku beli tu tak bape sedap. Harga leh tahan la. 50biji dalam rm20. Kalau buat sendiri ni, tak sedap sikit pun takpekan sebab kita yang buat sendiri. Lagipun untuk dapatkan 6 atau 7 jenis kuih hanya dengan rm50 je. Hehehe, economy gler aku. Tapi tular hakikat dia. Mungkin biskut ni mahal sebab amik masa kot nak buat satu2. Kalau home made la. Kalau kat kilang aku tak tahu.

Tapi aku ada aim satu kek coklat kat k5 tu, sebiji rm15. Ok lar, sebabnya aku tak suka buat kek. Pengalaman lepas2 aku buat kek asyik tak menjadi jerk. Last2, aku da surrender tak nak buat da. Bahagian kek aku serah kat ummi aku.

Ni gambar kek kat k5 tu. Aku da temppah dah. ErM,,, bestnye

Waaa..tak sabanya nak tunggu 25 @ 26 hb =P

No comments: