Sunday, September 14, 2008

Tag ketiga

Opss..aku telah di tag oleh Wani & Zeti

1) First time naik kapal terbang

Take pernah lagi, tapi hope one day aku dapat merasa jugak.

2) First time beranak

Ni pun tak pernah lagi . . .


3) First time pergi oversea

Ni pun tak pergi lagi jugak...waaa!! banyaknya impian idup yang belum terlaksana ='(

4) First time duduk jauh dr famil

First time? Masa darjah 6. Kat sekolah rendah aku ada asrama 'asrama desa'. Best gak la duk asrama ni. Tapi satu je la masalahnya. Aku selalu je nak balik. Max balik untuk seminggu ialah 3 kali. Walau macam mana warden tak bagi pun aku akan balik jugak tapi guna jalan pintas. (Jalan ni kenderaan tak guna) Sebabnya aku tak nak bagi warden tahu. So, total aku balik 7 kali seminggu. Opss rumah aku ngan asrama dekat je. Jalan kaki pun sampai.


5) First time keje

Masa intern hari tu, sebabnya hari2 cuti biasa aku suka tolong ummi kat kedai. Walaupun tak dapat duit tapi leh ringankan keje dia. Dah la aku jarang2 balik umah. Ummi cam tak bape bagi keje. Samalah, aku pun tak bape nak sangat keje time cuti.


6) First time rasa diri gemuk

Setiap hari pun aku rasa diri aku gemok. Sebab aku memang gemok. Kan2?? Erm,, korang tahu tak, aku sentiasa nak kurus, tapi bila berat aku turun sekilo ke aku da tak rasa comfort ngan diri sendiri. Mungkin aku da terbiasa macam ni. So, aku lupa kejap niat nak diet. Aku makan banyak2 balik. And diet lagi. Then, makan banyak lagi. Begitulah recycle idupku ini. Just wait and see macam mana keadaan aku di suatu masa nanti.. Berjayakah aku mengontrol diri untuk tak rasa tak comfort bila rasa berat badan dah turun. (Walaupun orang lain tak nampak pun lagi apa2 perubahan yang berlaku, aku dah rasa tak selesa..haih!)


7) First time bercinta

Mungkin masa 2nd yr or 3rd yr kat sini (uTP). Bercinta tak semestinya couple kan? =) Haa pelik gler. But everything aren't happen as what we want. Just forgive and forget. Now, i am happy. Hopefully forever and ever. Wink! wink!


8) First time rasa diri cantek

Susah sket nak citer ni, aku pun lupa bila first time aku rasa diri ini cantik. Yang pastinya aku akan rasa cantik setiap kali pas mandi.

9) First time masuk cinema

Tahun lepas atau dua tahun lepas. Aku pergi teman Intan jumpa kawan dia. Tengok citer apa aku da lupa. Tapi seyes aku tak leh tengok wayang. Jam yang pertama aku mampu bertahan lagi. Pastu wayang yang tengok aku. La la la~~


10) First time admitted in hospital

Setakat ni tak pernah lagi..Alhamdullilah!!

Sekarang saya nak tag Kak Sue & My rumate =P

No comments: