Wednesday, April 7, 2010

Lebih kurang 6 bulan...

Sudah lebih kurang 6 bulan aku menjadi tunangan dia. Namun aku masih rasa cam biasa sama seperti sebelum menjadi tunangan orang. Herm, until now I rather used to call him boyfriend instead of tunang. Pelik kan? Tapi takpekan asal saya sayang awak and awak sayang saya.

But, from past six months having him as a fiancee and the rest about one and half year having him as a boyfriend he not give so much trouble to me. He always help me if I have problems.

At first I am quite afraid with "engagement" title but after we gone through by our own, it is not too difficult to face any problems happened as both of us always communicate to each other. Yerp, communication is the most important thing.


My momon

Semalam saya sangat terasa ngan dia because lately ni dia jarang call as before. So that, saya mulalah buat perangai comparing him with him that I knew before.

But he replied to me," Jangan besarkan benda remeh temeh, antara kita takde masalah lain kecuali benda kecik2 yang macam ni. But behave, kalau yang kecik2 ni da jadi besar cam mana. Tengok orang lain sampai clash2 because of orang ketiga tapi kita mana ada macam tu, So, jangan buat perangai"

Senyap sekejap aku. Ye, walaupun dulu aku tahu dolu2 dia ade jugak flirt2 ngan girl but now I think he changed a lot.

Teringat pada kawan2 yang menghadapai rintangan dan segala macam dugaan di zaman bercinta. Betapa peritnya ditinggalkan orang yang pernah sayang kita sepenuh hati. Yes, what can I said is only Sabar! Sabar! Sabar!. Tapi saya pun tak tahu saya mampu sesabar kamu atau tidak jika saya menghadapi masalah yang sama. Kadang2 saya terfikir betapa perlu saya mengucapkan syukur atas semua nikmat yang telah diberikan pada saya.

Ummi saya kata, mana ade hidup yang lurus je. Mesti ade liku2 dia, mesti ade cabaran dia. Kalau tak mesti tak syok kan? Herm, itu betul tapi saya tetap akan terkejut bila dengar kawan2 clash ke ape ke. Mungkin itu bukan jodoh dia. Tak siapa tahu kan siapa jooh kita yang sebenar sehingga la kita kawen kelak.

Pernah saya terfikir, kenapa dulu boleh je nak sayang2 dan tiba satu ketika orang yang disayang2 itu ditinggalkan dengan keadaan yang agak kejam. Terus turn 360 degree. At least bagi la dia ruang dan peluang untuk menerima keadaan dulu sebelum buat apa2 keputusan.

Kat sini saya tak mahu menyebelahi sape2. Lelaki or perempuan, sebab situasinya semua sama. Kalau lelaki curang girl yang terasa and vice versa. Harapan saya semoga korang akan tabah menghadapinya. Mungkin Allah telah sediakan yang lagi baik untuk kita. Sebab itu la dia uji kita.

To my dear momon, hopefully you will always take care of my feeling..

2 comments:

D said...

anis.awk da nk kawin yekk..

eira eixora said...

da tak sampai 2 bulan lagi. Dalila, nanti kad siap saya bagi kat dalila. Mesti dtg tau. Bagi alamat sekali..