Thursday, February 16, 2012

KFC

On day way balik keje tadi, tetiba rasa tak nak makan nasik. Memang lately ni selera ke arah nasik adalah kurang. Mungkin kalau makan tu sebab memang orang melayu kena makan nasik bukan sebab waaaaaaaaaaa bestnya makan nasik. Kenapa? Entah! faktor2 utama tak dapat dikenal pasti. yang penting asyik nak makan benda yang bukan2 je. Kalah masa pregnant hari tu. yang satu hari pun dalam masa sembilan bulan tu tak diklasifikasikan sebagai hari saya mengidam. Yerp, tak pernah terasa nak makan apa jua makanan. Makan je apa yang ade depan mata. Takde depan mata tak terasa langsung nak makan. Sampai husband pun pelik lalu bertanya " awak tak terasa nak makan apa2 ke" saya pulak pelik dia tanya macam tu. my answer is "kalau i tak mintak jangan tanya" wah2!! ber i i plak. Tak sebenarnay diolag telah banyak di alih bahasa. walau bagaimanapun maksud sebenar masih sama.

Berbalik kepada cerita KFC tadi. Saya buat keputusan nak makan KFC sebab husband mesej cakap dia tak balik. Husband saya sangat MALAYSIA. Dia tak suka LANGSUNG western food. Kalau saya nak makan saya akan pergi makan ngan kawan2 kat tempat keje. Sebab kalau ajak dia pergi pun mungkin dia teman je saya makan, atau dia beli jugak tapi end up tak abes. Dua2 situasi pun tak best. So, KADANG2 saya amk keputusan untuk tak makan western kalau keluar ngan dia. Jadinya chances untuk saya makan western adalah TIPIS sebab saya banyak keluar ngan dia banding ngan orang lain.

Untuk pengetahuan UMUM, KFC da ada kat sungai besi ni sebab tu lah saya berani pergi =) kalau dolu2 yang terdekat adalah sri petaling. kalau sri petaling memang saya tak drive lah ke sana. Sorang2 pulak tu. Dan saya tak mengidam pulak tu. Sekadar rasa nak makan je.

Dan tabiat BUROK saya kalau order KFC tak reti nak order sket. Yang tu nak yang ni nak. Tadi saya ter'beli' banyakkk giler padahal nak makan sorang je. masih tinggal mash potato large untuk saya abeskannnn..!! boleh je kalau tak beli atau beli yang kecik. Tu la tamak sangat kan?

SOON, I will tell about a new phase in my LIFE!! hahaha but maybe after 2 or 3 months baru I citer kat sini Oke??

2 comments:

xi da ya said...

slalu jugak bli kt kfc itu.:p

eira eixora said...

saya br pertama kali