Friday, December 18, 2015

Suami tujuannya adalah untuk melengkapi

Kadang2 rasanya ingin memberontak je bila apa yang kita nak beli ada orang bantah. Apa yang kita nak buat ada orang tak setuju. Macam2 lagi lah. Tanpa kita realize yang sebenarnya kehadiran mereka ini adalah untuk melengkapi kehidupan sehari2 kita. Ye lah kita ni kadang2 nafsu membeli lebih2. Pantang tengok apa orang share kat FB rasa nak beli. Ini betul2 bukan cubaan. Mujur jugak ada orang yang rasional macam para suami ni kan. Sebabnya bukan semua pun benda yang kita beli hasil orang duk share tu kita guna. Kadang2 lebih kepada rasa nak memiliki sahaja. 

Sekarang ni addicted dengan toys dan buku anak2. Pantang nampak rasa nak beli. Yang tu nak beli yang ni nak beli. Kalau beli semua mahu kopak. Jadi kadang2 kena let go macam tu sahaja keinginan tu. Lepas tu fikir balik oh mujur tak beli kalau tak membazir je. Tapi dalam pada ada orang bantah, tak setuju semua tu masih tetap bersepah mainan kat umah ni. Sampai tension mau kemas. Kejap kemas kejap sepah kejap kemas kejap sepah. 

Di kala musim kena berjimat cermat ni ada ke group whatsapp yang semua orang saling tolong mengingati untuk simpan duit. Share cara nak simpan duit ke. Please add me. Hehe!

No comments: