Tuesday, March 13, 2012

Dhiya amani permata hati kami





Beberapa hari saja lagi dhiya akan setahun. huh! da besar panjang anak mama ni. sangat pandai dan paham apa orang cakap.

"sape dhiya amani"

angkat tangan. tapi mulut senyap. tak sabar nak tunggu dhiya cakap saya sambil angkat tangan.

asyik berdiri je sekarang dengan punggung goyang2. silap hari bulan jatuh terduduk. melangkah selangkah dua mula lah merangkak. "merangkak lagi laju daripada berjalan mama"

kalau tido mak aih dasyat! boleh buat satu bulatan. mula2 tido elok kepala atas bantal. bila mana terjaga tengok2 kaki dah kat pinggan mama. terbangun lagi tengok kaki kat bantal. tengok lagi sekali kepala pulak kat pinggan mama. tido 360degree.

kalau mama makan nak makan jugak. sekarang suka sediakan biskut baby. nanti dia tak kacau kita makan bila dapat biskut tu.

sekarang da pandai duduk ngadap laptop sambil tekan2 keyboard. agaknya mesti dia fikir apa agaknya ada dalam ni yang mama asyik duk menghadap ke.




3 comments:

HANI IZWAN said...

suka sangat tengok gambar dhiya byk2..comel!..^_^

Kakzakie said...

Masa usia macam ini tengah seronok ajak main. Dapat gomol pipi yg montok tu bestnya....

Tak lama lajulah dia berjalan bila dah mula setapak-dua sekarang.

eira eixora said...

azhani, nanti saya upload banyak2 lagi.

hehe! nanti bila da pandai jalan kita pulak tak larat nak kejar