Thursday, March 22, 2012

Entri agak emosi

1.01 a.m didn't sleep yet? herm entah my husband not going back tonight. He only will be back home tomorrow evening. And macam biasalah meroyan sket. biasa dia akan ajak i tido baru lah ade mood nak tido. ni malas nak baring godek2 soram2 sebab tu online sehingga benar2 mengantuk baru tido.

da 2 hari bercuti atas inisiatif sendiri. tak tahu la esok kalau mengantuk macam mana nak membaca. tapi tak boleh tido ni seriously. hari tu my husband baca blog i, memang dia stalker abes sekarang ni tapi dia tak pandai nak keep the thing secret, tetiba dia cakap best jugak baca blog awak ni. Hah! awak baca blog saya. da awak bukak pastu tak tutup jadi saya baca lah. actually macam malu sket bila tahu dia bace. kalau tak tahu takpe. kenapa? entah takde sebab musabab yang munasabah.

makin lama idop bersama makin saya rasa yang my husband is really made for me. syukur padaMu ya Allah. pada yang tak tahu lagi kisah saya mungkin boleh baca masa awal2 saya kenal dulu cam mna. kalau rajinlah. mungkin tak detail sangat dan mungkin tak tulis pun sebenarnya. hahaha! betapa susah nya untuk terima dia. but bersama juga kami akhirnya.

sepanjang saya kenal dia yang obvious nya dia adalah seorang yan sangat positif. yerp, dia takde kelulusan macam saya tapi boleh terima seadanya. kerjaya dia, duit dia, cara hidup dia. walaupun saya tahu tentera tu keje nya penat. bila balik umah tak pernah nak merungut pasal itu dan ini. orang kat ofis macam tu macam ni. for him, apa saja yang berlaku kat ofis is over when his at home. dia akan hargai his precious time ngan family. sangat lain ngan saya. ada degree tapi asyik merungut keje tak best lah. almost everyday, tapi dia tahan telinga je lah but saya tak sure yang dia dengar dan letak kat hati atau berlalu di bawa angin lalu. takpelah pape pun asalkan dia nak dengar and saya rasa lega lepas mngadu domba. now, da tukar kerja sebanyak 3 kali. hopefully this time saya akan stick ngan pilihan ini dulu.

merancang masa depan bersama. oh what the sweet moment and most of the time dia bersetuju ngan apa yang ssaya cadangkan. kadang2 pelik. kadang2 bagus pulak rasa when my idea have no objection from him. mungkin sebab saya kuat berangan2 kot. takpelah mungkin apa yang saya impi and idam2kan tak boleh achieve sekarang tapi sape tahu insyaAllah suatu hari nanti saya akan dapat capai impian2 itu. dan pastinya saya sangat memerlukan dia untuk mengejar cita2 ini. u complete me dear. wah, masa tulis ni duk nampak2 dah muka dia. hahaha! angau betul lah aku ni. baru sehari tak jumpa. oh btw dia pergi keje tadi kul 4.30a.m. dia kejut masa i tengah mimpi then dia pergi i sambung mimpi balik. tak payah lah kot citer mimpi apa sebab jalan cerita adalah sangat berbelit dan sangat tak logik.

dulu masa first2 kawen we all sempat merasa long distance kejap dalam beberapa bulan. masa tu dia kat melaka dan i kat KL. lupa plak tengok citer apa time tu. ade rosyam nor berlakon. everytime tengok citer tu teringat sangat2 kat dia. i means sebab tertengok rosyam nor lah kan. Hahaha! dramatis gler. sekarang ni pulak, kalau tengok tv tertengok aaron aziz mesti teringat dia, kalau dia tak de kat rumah lah. hahahaha! tak bleh blah. kalau sape2 nak muntah sile muntah sekarang. takpelah jarang2 puji husband sendiri kan. kalau saya tak puji sapa lagi nak puji. ye tak?

tapi sebenarnya bagus jugak actually bila dia keje and tak balik tido kat umah sebab mesej terus bertukar corak macam lebih kurang masa couple dlu. sweet2 je. kalau everyday jumpa msg jadi tak berapa nak sweet pulak. mungkin atas faktor bila jumpa kat umah dah boleh bersembang panjang lebar makanya mesej pun pendek2 je lah kan.

wah tak pasan pulak da panjang.!!

till then babai






No comments: