Wednesday, September 12, 2012

After 3 years

I am now officially become a student again. With big responsibility and try to complete it in 2 years time. sangat pressure. saje mem'pressure'kan diri sendiri. kalau tak pressure susah sikit nak achieve apa yang kita nak kan. This week is the registration week, actually the registration already start last week, but I only register on last monday. After register as a new student ni perasaan lain sikit. Takut, berdebar, tak confident sume ade. Doing master is totally different compared to undergraduate. Masa tu fresh lagi. Budak2 & masih innocent. Sekarang sudah dewasa. A mother, a wife, a daughter, a student, a sister. Sume sekali harung. Ya Allah, aku berdoa kepada Mu moga aku diberi kekuatan itu.  

You know what, after nearly three months I did wrong thing regarding my labwork. Punye lah saya fikir yang "polistren" yang kita buat bungkus makanan or guna as a plate masa birthday it polystyrene rupa2nya it is not. Ia adalah polyurethane ye kawan2... so, sume kerja saya sekarang ni adalah based on polyurethane. Sebab tu hasilnya adalah tak seperti yang saya mahu. Jadi untuk tunggu the real polystyrene I need to wait for almost one month. 

After a short discussion

with my husband we have decided, mahu atau tidak kena terus tinggal di Kuala Lumpur for next 12 years or maybe more than that for a certain reason. So, macam tak jadilah nak apply SLAB kat UMK tu. Sebab kalau dah amik kat sana of course lah saya kena kerja sana nanti. Tempat isteri kan di sisi suami maka saya haruslah patuh. Tidak dinafikan best jugak hidup kat KL ni. 

Dekat dengan segala kemudahan. Tak sabar nak tunggu dhiya besar. Bila dhiya besar saya nak hantar dia join science scout kat petrosains. Kelate mana ade sume tu kan. Nanti boleh g play2 kat KidZania. Bawak2 jalan pusat sains negara. tak pun g planetarium ataupun aquaria. Wakakaka! Ini kes pujuk diri sendiri ni.

Dan wiken lepas g open house kat vantage HQ kat PJ. First time ever. Unlucky me tak dapat apa2 untuk lucky draw. Next year kita pergi lagi Ok. 

"Tapi itulah, tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat bermain" 

InsyaAllah cita2 saya untuk balik kelantan akan dimakhbulkan. Cepat atau lambat bukan masalahnya. Just enjoy ur life wherever u are. Allah dah tetapkan semuanya and don't question it. 

Jangan pernah benci pada sesuatu

Sebagai contoh, seorang sedara ade bercerita

Dia tidak suka lelaki hitam, pakai spek, bla...bla...bla....
Tapi akhirnya dia dapat orang yang punyai sume ciri2 dia tak suka tu. 
Dan dah jadi husband dia pun sekarang ini. 
so, jangan pernah benci seseorang itu...

Sama juga lah KL tak pernah ade dalam senarai untuk saya settle down after abes degree melainkan terengganu & kelate. but end up terus duk KL kan. haaaaaa sapa suh tak suke.
so, jangan pernah benci sesuatu itu...


No comments: