Saturday, December 7, 2013

Harapan mak & ayah

Situasi: Masa balik kampung hari tu..

Saya: Nanti da abes belajar along taknak keje. 
Mak & Ayah: Nak buat apa?
Saya: Nak buat bisnes
Mak & Ayah: Capai cita-cita dulu. Bisnes as side income oke
Saya: Nak tengok setahun dulu. Kalau tak oke baru cari kerja.
Mak & Ayah: Kerja dulu dan buat side income. Kalau bisnes oke baru tumpu pada bisnes. Kalau nak benti kerja benti lah masa tu. 
Saya: Baik.. 

9 comments:

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

harapan mak dan ayah kena tunaikan juga..

nurbijen said...

buat sekali gus pun boleh... lepas belajar, buat biz dan cuba cari kerja....

nurbijen said...

buat sekali gus pun boleh... lepas belajar, buat biz dan cuba cari kerja....

nurbijen said...

buat sekali gus pun boleh... lepas belajar, buat biz dan cuba cari kerja....

nurbijen said...

buat sekali gus pun boleh... lepas belajar, buat biz dan cuba cari kerja....

Knor said...

dengar ckp parents tu ye..

knor bisnes tiga thn..baru nampak hasil..alhamdulillah skrg masuk thn ke6.
alhamdulillah org dh kenal knor..bisnes biasa2 je..

LadyBird said...

baik... :D..

hihihi.. betul kata ayah.. ikutlah..

Umi Qi said...

Suatu masa dulu Umi Qi pernah bertanya dlm diri...adakah pekerjaan sebenar sekarang ini menjamin masa depan keluarga bahagia???Jawapan yer mmg kita kena berusaha ke arah itu...umi Qi pun sama punya impian mcm eira tau...mahu bekerja sendiri wpun kecil2 lan...hrp sgt x mkn gaji lama dah...puas dear puasssss jd kuli org nih

lieyalatif said...

ape pun jugak kerja yg penting kite kene rajin dan ikhlas....serta jujur...in sha Allah segala urusan dipermudahkan Allah swt.....

ibu bapa mmg mengharapkan yg terbaik utk anak2 mereka kan....