Monday, July 7, 2014

Tepuk dada tanya selera..

http://thevocket.com/klinik-dan-hospital-kerajaan-lebih-baik/

Untuk artikel penuh boleh klik link. 

Saya macam sependapat je dengan peguam ni. Beliau mampu saya lagilah yang tak berapa nak mampu ni kan. Memang akan memilih hospital kerajaan untuk bersalin. Sebab bagi pendapat saya ianya tak banyak beza. Hospital kerajaan atau swasta. Unless company bagi benefit untuk bersalin kat hospital swasta dan kos ditanggung. Heh! Sapa tak nak barang free kan. Other than that saya still rasa sama je walaupun sebenarnya saya baru je sekali bersalin dan belum pernah merasa bersalin di hospital swasta. 

Banyak beza tu rm2000 ngan rm50. Tambah-tambah kalau kat kelate Hospital Swasta hanya ada kat Kota Bharu. Lagi pun fikir nak gi check up tiap-tiap bulan lagi kena keluar duit. Kat klinik kerajaan free je. 

Sebenarnya masa ni lah kita nak guna subsidi yang kerajaan bagi. Instead merungut-rungut kerajaan tak bagi itu ini apakata grab je yang mana-mana dia bagi. Macam peguam ni cakap lah, benda free biasa banyak kekurangan dia. Dan kitalah yang kena terima seadaanya. 

Tapi apa-apa pun terpulang pada pendapat dan pandangan masing-masing =)




2 comments:

Anum said...

setuju terpulang pada masing2

Kayu Manis said...

knor yg terdekat..kebetulan hospital selayang..pilih kerajaanlah..
hospital besar masa anak sulung..padat sampai berhimpit katil..tapi masa tu diorg layan ok je..sbb special kes.

sakit sama saja..klu swasta kena ada ongkosnya..tapi pd knor membazir jer..pilihan atas kita..