Friday, March 19, 2010

Apapun yang kita buat hati mesti IKHLAS...

Kadang2 terdetik jugak di hati ini. Apa yang aku cari. Setiap hari bangun awal ke tempat keje. Lampu jalan masih lagi terbukak. Pastu balik lewat petang, lampu jalan da di bukak. Tapi jauh di sudut hati masih tidak menghargai lagi pekerjaan itu. YERP, apa yang aku dapat mungkin tak seberapa daripada apa yang aku harapkan. (Itu saje ke alasannya, aku kurang pasti). Tapi sememangnya minggu ni aku rasakan terlalu KOSONG.

Aku jeles mendengar orang bercerita keindahan tempat keje masing2. Yang sampai tido tak lena memikirkan nak g keje esok (ade ke orang camni? just assume oke).

Yang pasti aku sendiri yang seharusnya menukar persepsi aku terhadap kerja itu. Nak keje kat tempat lain? Sape nak amik aku. Da berpuluh resume di hantar tak satu yang melekat. For the time being just calm, muhasabah diri. Dan disebalik pahit itu pasti ade manisnya =)

OPsss,,,girls in Purple (pun tak janji jugak ni tau)

Today I learned how to use chopstick. And oh after 5 minutes I managed to use it (properly..hahaa!!) BIG thanks to Riane. InsyaAllah, I will keep practicing..

Me during lunch time..

No comments: