Wednesday, August 1, 2012

Kuih @ biskut raya

Raya kali ini saya sudah decide mahu buat biskut raya sendiri. Dan yang paling teruja setelah 2 tahun plus kawen tahun ni baru saya berpeluang memiliki bekas biskut raya. 


Dan semestinya ini adalah dari tupperware brand. Oh! saya bukan nak promote tapi kalau ada yang berminat boleh tel @ mesej saya, 019-9885546. Stok adalah terhad. Kebanyakan stokis sudah sold out benda ni. Untuk yang berminat insyaAllah saya akan cuba carikan =P Oke done of iklan. 

Mungkin sebab biskut raya ni senang nak buat walaupun rasa belum tentu saya prefer buat sendiri. Kalau beli bagi saya agak mahal. Kalau modal seratus bila beli baru dapat 4 atau 5 jenis. Kalau buat da dapat banyak. Boleh bawak balik kampung dan tinggal kat umah KL juga. Biasanya saya lah yang tolong perabiskan kueh lepas raya. 

Open house sempena raya macam takde kekuatan je nak buat. Sebabnya saya tak bape pandai masak. Lagi2 nak masak dalam kuantiti yang banyak. Mungkin pergi open house umah orang je kot. Tapi klau ada sape2 nak datang, datang je lah takde specific date. we all akan berada di kampung bermula 16 ogos selamat seminggu. Then lepas tu baru ada kat KL. Kalau nak dtg call nombor yang sama oke. 

Btw, biskut yang wajib ada, saya tulis ikut turutan. semperit, coklat cips, sugi @biskut arab @ biskut makmur. yang lain belum tentu lagi. yang pasti bukan tart sebab saya tak pandai buat biskut tart. asyik tak jadi je. yang ni saya tempah =) 

2 comments:

Kakzakie Purvit said...

Bila ada jual bekas kuih dan buat kuih sendiri itu yg umphh eira..

Bekas kuih kakak ada 3 set tapi dah 3-4 tahun tak tukar lagi...

eira eixora said...

hehe, excited. dulu berkira nak beli bekas kuih sbb sumenya mahal. sekarang bila da jual sendiri terpaksa tutup mata sebab nak memiliki jugak.

insyaAllah yang ni pun saya akan pakai lama =)