Tuesday, August 28, 2012

Smart phone itu kini milik saya

Sharing is caring k. Alhamdullillah sehari sebelum raya I manage to have my own smart phone. suka sangat. ingat entri2 berangan saya untuk memiliki smart phone, antaranya di sini dan di sini. Lepas tulis entri samsung galaxy S3 kami ke the mines survey2 phone. Tapi saya tiba2 tidak berkenan pula pada galaxy S3. tengok dalam internet tak sama dengan tengok in real. kemudian saya terbekenan pulak pada galaxy note. sebab saya suka size dia. walaupun ia besar dan ia mungkin menyusahkan saya untuk membawanya ke mana2...saya tetap suke juga. tp instead of samsung galaxy note saya berjaya memiliki samsung galaxy tab. 

dan semakin hari saya semakin yakin. apa yang kita impikan. mahukan. tulis, tulis, tulis tengok tiap2 hari baca  impian2 kita, diikuti dengan usaha dan berdoa kepada Allah s.w.t dan insyaAllah kita akan berjaya memilikinya. sudah agak banyak benda yang saya duk coretkan kat sini walhal semasa saya coretkan itu saya langsung tidak ada idea bagaimana cara untuk memliki. tapi akhirnya ia menjadi milik saya juga. 

InsyaAllah, kawan2 pun boleh buat cara yag sama juga. Mahukan sesuatu cuba tulis. Is up to u nak tulis in detail ke tak. but kalau tulis in detail lagi senang nak achieve kan. walaupun tak dapat the exact one at least u have chance to have it. 

ini sume saya dapat masa menghadiri GEMS program kat merang dulu. walaupun ade sedikit ragu2, saya cuba juga apply teori ini dan hari makin hari saya rasakan ia berhasil. secara logiknya macam mana nak achieve benda yang kita sendiri tak pasti kan. jadi dengan menulis kita boleh plan clearly apa yang kita mahu dan kita akan berusaha cuba untuk memiliki lepas tu. dan insyaAllah lambat atau cepat kita akan berjaya. 

broadband

entri pertama saya lepas menghadiri GEMS adalah pasal kejayaan saya memiliki broadband (feb 18, 2010). masa kat utp takpelah sebab nk guna internet cucuk cable je. bila da keje kena pandai2 sendiri nak idup. tapi masa tu laptop takde n broadband juga takde. maka lahirlah entri ini (july 24, 2009). tanpa sebarang idea saya menulis entri tersebut. yang mana masa tu laptop dan broadband, to have both at the same time memang sangat mustahil. duit cukup2 makan je. 

laptop

sebenarnya keinginan untuk memilik laptop sudah disuarakan sejak berada di utp lagi. masa my PC monitor rosak (jan 13, 2009). July 24, 2009 keep on write the same thing. June 25, 2011 belum dapat lagi ke? ye belum dapat lagi. tulis lagi. then finally oct 11, 2011 i got my new laptop walaupun husband yang belikan ia tetap laptop saya. see how I get my laptop. keep writing on the same thing for two years and finally I get it. It such a happy sweet moment la jugak. even a laptop kan. bukan senang nak dapat tu. excited dpt laptop baru sampai tulis tajuk entri pun salah. 


ini pun saya tulis jugak as my dreams. and now both of it saya miliki. 

cadar kawan bagi masa kawen

pinggan mangkuk pun banyak dapat masa kawen. tapi pinggan yang paling saya sayang mestilah set corelle ini &; set vantage ini. alhamdullilah.

lot banglo 

selama ini apa yang saya impikan dan inginkan kebanyakkan bercorak liability. as far as i know ni liability ni adalah barang yang kita miliki tapi akan susut nilai nya suatu hari nanti bila kita nak jual or whatsoever.

tapi aset adalah sesuatu harta yang kita miliki yang makin lama kita simpan makin bertambah nilai.

n now. sejajar dengan kedewasaan yang menghambat diri. saya mahu set target untuk memiliki satu lot banglo di kelantan dalam masa 3 tahun ini. sekarang survey2 harga dalam 35k up to 50k. huhuhu! makin lambat beli harga makin naik. tapi saya akan berusaha untuk memilikinya. InsyaAllah apabila saya sudah berjaya memilikinya saya akan kembali pada entri ini untuk melihat angan2 kosong yang di simpan elok disini. angan2 kosong sebab cakap je duit takde. macam mana nak dapat duit nak beli? kena usaha. dan saya bagi diri saya masa selama 3 tahun. InsyaAllah jika diizinkan Allah. Aminnnnn~

No comments: