Friday, November 28, 2014

Paper accepted

Da lama tak bercerita pasal belajar. 

Sebelum ni untuk grad saya kena fulfill 3 lagi requirement sebab requirement yang lain saya dah siapkan masa sem satu ngan sem dua lagi. 

3 requirement ni lah yang saya rasa paling berat dan tough nak abeskan. Iaitu

1. Paper submittion, accepted dan publish. Huhuhu.

Sebab part ni tugas kita tulis dan submit. Untuk approvekan kena orang lain atau other party yang decide. Memang beyond our control. Tapi hari ini alhamdulillah pagi-pagi dapat berita yang paper saya dah accept. Lega sangat. Bila dah accept bila2 dia akan publish. Kira kalau dah accept tu lega sangat dah la. 

2. Thesis submittion

Nak tulis thesis bukan senang. Kena mood betul2 oke baru ada idea. Kalau tak blur2 je bukak tutup journal, bukak tutup laptop. Tapi hasilnya takde. Alhamdulillah juga hari ini saya berjaya hantar first draft kat supervisor. Hopefully tak banyak correction yang kena buat. 

3. Viva

Yang ni nervous juga. Lepas submit softbound thesis dalam masa 3 bulan akan ada viva pula. Hopefully dapat examiner yang baik hati. Doa-doakan ye. Kita ni last  part lah ni. Kalau yang ni lepas. Memang merdeka lah. 

Ya Allah permudahkanlah. 

Tak sabar nak grad. 

2 comments:

LYAfrina said...

Amin..lya doakan moga dipermudahkan sgalanya

Anum said...

all the best