Saturday, April 7, 2012

Dream of this =P

Hahaha! Tak abes2 kan berangan. Tapi nak berangan juga berdasarkan 2 sebab musabab di bawah:

1. Handphone saya da nearly expired.

Handphone yang saya guna ini adalah handphone ke-3 saya dalam sejarah penggunaan telefon. 

Telefon pertama adalah telefon yang saya kira bukan sahaja second hand malah macam dah banyak2 orang pakai. kondisi agak teruk, bateri sudah macam kong masa beli. harga jugak sangat murah. Macam tak sampai seratus kot. Tergesa2 beli sebab masa tu nak masuk matrik. Masa kat matrik guna tel nak call kat kampung je. Ummi topup sebulan rm30 pun tak abes. siap bagi kawan guna lagi. sangat nert rasa sebab tak tahu macam mana nak habis topup rm30 sebulan itu. kalau topup pun bukan sebab credit abes tapi sebab credit da nak expired. 


Gambar di atas adalah lebih kurang telefon pertama saya, cuma yang saya punya warnanya biru. Credit picture to google =) Pakai phone ni tak lama disebabkan kondisi ia yang sangat teruk.

Maka dengan duit berbaki biasiswa masa form 5 saya beli telefon ini. Lebih kurang sama tapi saya punya keypad warna warni. Lama jugak saya pakai telefon ini. Dari matrik 2004 hingga 2008. 


picture credit to google

Lepas tu saya bagi adik sebab nak pakai telefon sekarang ni. you all pun da pernah tengok dan sedia maklumkan saya guna phone apa sekarang. Dari Feb 2008 hingga ??? 

picture credit to google

Sebab utama saya tukar phone adalah nak sama ngan bakal suami yang mana my husband sekarang. Dia beli dulu, then baru saya beli sebab saya tak tahu nak beli yang macam mana. saya sebenarnya tak reti sangat pasal gadget2 ni. Tapi yang my husband punye da hilang kena cuti tahun lepas. Saya punya ada lagi tapi mungkin ia da nak expired. hari tu bateri kong tukar bateri still sama jugak. sekarang ada masalah baru. keypad not well function. kalau kita nak tekan b dia keluar ab. aduyai!! cemana2. saya bajet nak beli phone idaman tahun depan. jangan rosak lagi wahai tel cayang =) 

2. Phone idaman kan boleh 2 function dalam satu masa maka senang lah saya nak take picture yang berkualiti sket memandang my one da tak bape cantik sangat bila amik gambar dulu2 oke2 je. Da sangat tua kot tel saya ni. Nak guna camera, camera da rosak..

waaaaaa...i really need the new one. bila boleh dapat tu saya tak pasti. tulis je dulu. sebab dari apa yang pernah saya belajar kalau nak apa2. tulis tulis tulis tengok setiap hari dan berusaha untuk dapatkannya insyaAllah kita akan dapat barang yang kita hajati tu. Dan da banyak kali saya practise kan benda ni. Walaupun tak dapat exactly macam yang saya nak at least tak lari jauh....insyaAllah

No comments: