Saturday, January 18, 2014

Kita bermula dari payah..

Tadi semasa buka email, tiba-tiba ternampak email lama. Email masa saya tengah study kat Uni. Tentang report project yang kami kena buat masa final year. 

Kalau ada orang bertanya susah tak belajar di UTP? Sudah tentu tak senang. Bila fikir-fikir balik saya sendiri pun tak tahu apa yang saya lakukan sampai saya boleh lulus masa belajar di sana. 

Ingat lagi masa saya mahu sambung belajar di matrikulasi. Saya dapat pandangan yang sangat negatif dari seorang kawan. Katanya matrik sangat susah. Ramai orang yang terkandas. Lebih baik naik tingkatan enam amik sastera. Namun sume itu saya dengar je tak simpan di hati. 

Sekarang, saya rasa master ni payah sangat. Saya tak tahu nak abeskan macam mana. Tak sabar suatu hari nanti tiba masa yang mana saya akan kata. Oh! master tak susah sangat. Awak pasti boleh lakukan dengan baik. Jika ada orang bertanya saya.

3 comments:

Mizz Aiza said...

semoga terus success..

nohas said...

ya, benar..kita sebenarnya boleh melaluinya walaupun payah, dgn berusaha & berdoa...bersusah-susah dahulu, akan terasa manisnya bila brjaya mencapainya..

Nur said...

good luck n try ur best..
jgn lupa follow my blog.
http://cahayaizzahlaila.blogspot.com/