Saturday, May 12, 2012

day 25 - benda paling mahal yang anda pernah beli dengan duit sendiri

da laaaaaaaaaaama baru nak sambung. apa salahnya kan alang2 dah masuk challenge ni abeskan je lah terus. masih ade beberapa hari lagi untuk di sambung ceritanya =)

So, benda paling mahal yang saya pernah beli guna duit sendiri. Seingat saya LESEN. Masa tu di tahun 2006 kalau tak silap masa saya study kat UTP. Baru-baru masuk belajar, macam bukan culture shock tapi duit shock. sebab masa tu saya rasa rm500 per month adalah sangat banyak. so, disebabkan sangat banyak mana mungkin saya dapat abeskannya dalam masa sebulan kan. jadi masa tu lah saya berkira-kira mahu amik lesen kereta. masa tu kat perak lesen ketera + motor masih murah lagi. sekitar rm800. mula-mula saya bayar ansuran. sempat 2x bayar rasa duit baki masih ada banyak lagi. jadi saya bgtau pakcik tu nak bayar lumpsump je. punye lah masa tu sangat tak tahu nak guna duit kan. cuba bagi rm500 tu sekarang. click2 dihujung jari je sudah abes. 

tetapi saya tidak hanya bayar untuk rm800. kerana saya gagal 2x part motor. makanya untuk ulang test saya kena bayar rm70 x 2 = rm140. jadi total sume nearly 1k. banyakkan. 

so, tulah setakat ni benda yang paling mahal saya pernah beli dengan hasil titik peluh saya. 

No comments: