Sunday, May 12, 2013

minat membaca

alhamdullilah Allah beri saya nikmat membaca sejak dari kecil lagi. seawal usia 5 tahun saya sudah berusaha gigih untuk membaca. masa umur 6 tahun saya sudah boleh membaca tanpa mengeja. baca buku tentang alam haiwan pula tu. pakcik yang adiahkan. 

tapi yang sedihnya bila usia makin bertambah saya makin suka membaca tapi membaca blog orang, membaca tweet orang kat twitter ngan membaca news feed kat fb. huhuhu! hari tu buku yang beli ngan baucer buku hari tu pun belum abes di baca. terukla macam ni. da lama mahu berubah tapi tak juga berubah.

kepada adik2 dan anak2 di luar saya jangan tiru tabiat ini ye,. tidak baik untuk kesihatan dan masa depan sendiri.  

4 comments:

Unknown said...

minat membaca memang kena pupuk dari kecik lagi ^^ hehe.. selamat membaca buku2 yg belum dibaca ^^

Kakzakie Purvit said...

Masa kecik tak banyak kerja tak sama sekarang banyak benda nak kena buat. Cuba baca novel hihi... kalau boleh tak nak letak selagi tak habis kan. Biasalah eira...

Kayu Manis said...

buku knor banyak yg tak usik lagi..beli aje kerja nya..

dapat sehari 2/3 muka surat pun jadilahkan..

eira eixora said...

terima kasih sume =)