Sunday, May 12, 2013

Tak tidur lagi?

Huhuhu! tak dapat tidur. tengah packing katalog tupperware untuk hantar ke dowline. on btw, sape yang nak jadi downline saya (tupperware brand punye) boleh wassup/mesej/atau call saya 0199885546. 

sebenarnya boleh je packing esk. tapi alang2 takde buat apa2 pun packing je lah hari ni. alkisah berniaga tupperware ni. seriously tak untung mana. tapi saya boleh lah rasa ada perubahan before saya berniaga dengan sebelum saya berniaga. before this duit masuk sebulan sekali. lepas tu lagi sebulan baru masuk lagi. kali ni kadang2 direct seminggu ada yang masuk. walau amout tak banyak ada lah jugak. kadang2 seminggu tak masuk minggu depannya pula ada. tapi takdelah banyak mana. ada lah sikit2. kadang2 terfikir juga untuk berhenti berniaga ni tapi fikirkan minat macam susah sikit nak benti.

saya suka bila ada orang nak beli tupperware. bukan kata beli, bila ada orang tanya harga pun saya sudah cukup suka. walau saya kena beli salotip banyak2, beli kertas minyak banyak2 saya tetap suka buat keje ni. sanggup bawak kotak besar2 ke pejabat pos. saya tetap suka juga. 

pernah terfikir saya nak jual benda yang lagi kecik, untung banyak dan packing pun macam tak susah sangat since benda kecik2 kan. contohnya makanan kesihatan ke (except yang tupperware punya sikit adalah). tapi bila fikir saya tak minat takut saya tak mampu untuk bertahan lama. bagi saya biarlah side income ni saya buat lebih kepada hobi bukan yang berat sangat nk kena fikir. 

apa point saya citer ni? entahlah!

jadi sampai bila saya nak berniaga tupperware ni. entahlah saya pun tak tahu. tapi yang pastinya saya hanya tahu jual melalui blog ngan fb je. kalau face to face saya malu. sebab nanti takut orang cop jumpa budak ni je cakap pasal tupperware. jadi saya tak jual offline melainkan ada yang tanya saya dulu. saya ada pointlah nk menjual. jadi kalau tak nak dengar dengan panjang lebar jangan tanya =)

apa kelebihan kalau jadi downline saya. saya bukan otai. saya biasa2 je. bermodal kecik2 je untuk bisnes ni. tapi saya mungkin akan grow sekali ngan downline saya. insyaAllah apa yang saya tahu saya akan bagitau. insyaAllah bila katalog baru keluar saya akan pos. dan kalau ada yang dah nak inactive tu insyaAllah saya akan aktifkan sekiranya saya masih aktif berjual tupperware lagi. kalau suatu hari nnti sy dh tk minat nak berjual saya takleh janjilah untuk aktifkan sume tu. 

dan yang saya paling terharu. oh btw saya start jual tupperware ni mac 2012 kalau tak silap. saya biasa jual barang sorang2 je, buat sale sorang2 je. alhamdulillah dengan kesabaran untuk pertama kalinya ada downline saya yang berminat nak buat bisnes juga. dan belian pertama dia berjumlah rm600 bulan lepas sangat bermakna bagi saya. terima kasih. 

oklah tq sebab sudi baca. wassalam

No comments: