Thursday, May 30, 2013

Rasa macam mahu nangis

Huhuhu! cop! sekarang tak tahu kenapa suka pula guna perkataan huhuhu! ni. biarlah asalkan tak effect pape entri kat sini. 

Sebenarnya bila kita berfikiran positif, kita akan dapat rasakan setiap hikmah yang Allah aturkan untuk kita. Kadang2 saya keep question kenapa saya tak dapat kerja yang saya idamkan. kenapa saya duk KL instead of kelate. kenapa itu dan kenapa ini. tanpa saya berusaha untuk berfikir sejenak kenapa Allah hadiahkan saya sume ni. 

ye ini sume adalah anugerah Allah pada saya. kaya itu nikmat dan tak kaya itu pun nikmat yang Allah berikan. banyak cara Allah nak uji kita sebagai hambaNya. 

ditakdirkan di suatu hari. saya tak fikir apa2. penat. lepas buat testing. terserempak dengan kakak ni. biasanya saya tak cakap banyak dengan dia. saya tak tahu latar belakang hidup dia macam mana. saya always see the different side of her. yerp, mata selalu menipu. dan kita memang tak boleh judge orang hanya dengan pandangan mata kasar. 

she share me a lot of things. which after talking for 2 hours with her saya dapat rasakan yang inilah hikmahnya. Allah hantarkan dia pada saya untuk menampakkan apa yang Allah aturkan untuk saya ini ada hikmahnya. saya tidak perlu merungut dan mengeluh dengan nikmat yang Allah bagi. malah apa yang Allah bagi adalah sangat ternilai dan saya adalah bukan siapa2 tanpa nikmat tersebut. Ya Allah Alhamdullilah atas sume nikmat yang engkau berikan. engkau sudah sediakan jalan dan akulah yang kena berusaha untuk menggunakan segala apa yang disediakan kepada aku. 

dua tiga hari saya terfikir apa yang saya cakap dengan kakak tu. and she really touch my heart. saya dapat rasakan keikhlasan dia berbicara dengan saya. 

and what I can say, terima kasih kakak for your advice dan tunjuk ajar. insyaAllah saya akan apply sumenya nanti. 

hati saya menangis.....!!

4 comments:

Kayu Manis said...

nikmat Allah mana yg hendak kamu nafikan..ar-Rahman

sueey said...

sume perjalanan kita Allah dah aturkan..n perancangan Dia memamng yang terbaik...orang yg da dpt keje idaman pon x semestinya gembira btol x?:-D.. kita just kn berdoa n tros berdoa...In Sha Allah..

sueey said...

Setiap perancangan Allah itu adalah yang terbaik...kita slalu x nmpk hikmah waktu perkara tgh berlaku tp suatu hari kite mesti terpk apa yg Allah nk tunjukkan sebenarnya..Dun worry Anis..Org yang da keje best2 pon x semestinya diorang gembira kan...just follow the flow n trus berdoa n berdoa..

eira eixora said...

terima kasih knor

sue, terharu sangat. tq2