Monday, July 1, 2013

Pertama kali beli kain langsir....

tak tipu...! pertama kali ni membeli kain langsir yang belum siap jahit lagi atau erti kata lain masih kain lagi...haha explanation macam orang tak tahu kan! excited punya pasal. 

yelah. masa mula2 kawen dulu beli yang sudah siap tapi paling murah kat kedai. kalau tak silap sekeping rm15. jarang yang amat. tapi beli je lah sebab bajet ngam2 untuk yang tu je. asalkan adooo..

then pindah masuk kem ni, banyak pula tingkap yang nak kena guna langsir. jadi rasa mcam langsir yang jarang tu sudah tak seswai. jadi beli yang second hand pula. second hand? malas pula nak explain macam mana belinya. huhu! 

jadi start duk umah ni sekitar november 2010. jadi sudah hampir 3 tahun di sini. oh, hari tu masa SOGO sale beli 2 keping siap jahit untuk letak dekat ruang tamu rm35 kot offer masa tu. then yang bahagian lain guna je lah yang second hand saja. 


alkisah bermula terbaca pasal langsir2 ni kat blog kak moon. dah banyak kali juga terbaca pasal sarah hughes globe kat blog kak moon. kalau pergi sebut secret code. ngeh2...maka dapat lah less. even masa tu dah ada less. akan ada less lagi. sebagai contoh kalau sudah less 50% jadi kalau cakap secret code tu dapat lagi 50% less on top of that.. sound good. tapi kaaaaaaaaann hendak dijadikan cerita last minute hari tu. terbaca bila sebut secret code tu makanya akan dapat rm10 je semeter untuk apa2 jenis kain. tapiiii for unlimited time only. dari kul 12 tgh hr hingga kul 4 ptg sahaja hari ahad hari tu. terus teruja nak beli dan dengan semangatnya ajak kak ipar g sama. memang berbaloi2. sebab kalau nak beli more than rm10 untuk semeter kain rasa mahal kot sebab bukan rumah sendiri pun lagi. nanti2 kalau ada rezki ada rumah sendiri kena beli yang lain pula kannnn.. apa2 pun memang puas hati hari tu. btw, sekarang untuk yang less 50% masih ada lagi sehingga ramadhan kalau tak silap. untuk keterangan lanjut leh jenguk blog kak moon. 

thankssss akak. hari tu hajat di hati nak bergambar tapi tetiba malu pulaks.. jadi takdelah gambar nya ='(

nak tengok ke kainnya...hehe! 


mula2 terbekenan yang corak daun purple ni. tapi alih2 beli yang lain


yang ni pun oke tapi kain macam keras sikit. dah basuh oke kot. 


ini day curtain kot kan. almaklumlah tak tahu sangat term2 ni. belasah aje...


ada baaaanyak sume rm10 je permeter tapi hari tu je. 

p/sss rasa dewasa pula g shopping kain langsir. walaupun belinya tak ler banyak mana. 


maka inilah yang saya beli. cantik tak? sila lah cakap cantik. wakaka. yang corak kotak2 tu untuk dalam bilik. rm5 sahaja semeter... 

okelah nanti sudah siap saya update lagi before ngan after k. day curtain pon ada beli tapi luuuupaaaaaa pula nak amik gambar. so ini je lah k. 


5 comments:

Kayu Manis said...

cantik..corak abstrak...

jahit sendiri ke..?
knor beli dah siap..tak pandai nak jahit2 ni..

Batu Adventure said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

eira eixora said...

kaknor,

langsir ni saya tempah tapi kat kg. dpt murah sikit

tq batu adventure,
insyaAllah saya akan membuat kunjungan balas

Miss Moon said...

dear , langsir dah siap ke lom ...share la ngan kak moon cam na hasil nya ( tetiba kepo nak tgk langsir org kannnn hikssssss)

eira eixora said...

okes kak. nanti sy buat entri untuk langsir yang dah siap