Sunday, September 15, 2013

Bersiaran di hari cuti

Sebenarnya tak tahu apa nak update. Tapi since da bukak laptop pastu tak buat apa2 better update blog kan. Husband sebenarnya dah tukar tempat keje sejak puasa hari ni. Tempat keje baru ni cuti tak tentu. Kadang weekdays pun cuti. Kadang wiken pun kerja. Jadi biasa nya wiken kerja kami berjalan je. Ni kena tukar plan sebab kalau dia takde wiken kami duk rumah je. Melepek dari pagi sampai petang. Langsung tak produktif. 

Kemas rumah? rumah ni takde lah besar mana. Kena kemas sikit2 je sebenarnya. tapi  nk start kemas tu yang amik masa. Lepas berkahwin ni saya dah tak peliks kalau pergi rumah orang dan tengok rumah tu tak kemas. dulu masa anak dara pelik lah jugak kan. tapi mampu berkata2 dalam hati je. Bila dah kawen baru tahu betapa kemas rumah tu adalah tak tentu ikut mood je. Terutama yang kerja lah kan. Tapi bukan sume macam ni ada je yang rajin. Balik keje kemas rumah pula. Memang tapik spring lah. Good job, good job!!

Study? Hanyalah pada hari yang tak cuti ye. Itu pun mood on and off. Huhu! dugaan betul. Walau apa pun kalau ada orang tanya mana lagi best study ke keje. Mesti cakap study lagi best dari keje. Jadi sampai bila mau study ni. Hehe! saya pun tkde jawapan tu. Just wait and see. 

Dhiya Amani? makin lama makin bijak. semua benda yang keluar dari mulut kita dia nak ajuk. digest2 pastu ulang2 pastu ingat2... seperti entri di bawah. lebih kurang lah dia. tapi lately asyik demam batuk risau pula. saya ni emosi lebih klau anak tak sihat., malam boleh tak lena tidur. tp tengok husband siap ber dengkur lagi. huhu!.. semoga dhiya amani sihat2 sokmo. 

Oh. hari tu kan ummi saya datang sini. pastu sebab masa tu banyak kan open house sume jadi bawak lah dia sekali. pastu dia komen. katanya saya ni masa kecik tak friendly. susah giler nak senyum. kalau ngan orang tak kenal lagi lah memang tak tegur langsung. tapi bila dia tengok saya oke je masa g rumah kawan husband ngan kakak ipar tu yang dia komen tu. kira Alhamdullilah lah kan berubah ke arah yang lebih positif. saya rasa ni sume masa kat UTP lah. sebab masa sekolah menengah saya masih tak friendly. bila balik dari asrama masa cuti duk dalam bilik je. 

masa kat UTP saya pun tak sangka macam mana saya boleh keluar dari kepompong hidup yang dolu2. memang mula2 start cetim2 kat mirc je pastu memberanikan diri g jumpa sek #kelateutpchat. kat situ terus rasa waaa fun juga hidup ada kawan ramai. Emosi lebih stabil takde lah duk terperuk je kan sengsorang dan habit tu berkekalan sehingga lah bila keluar UTP pun. Masa Intern. Masa dah kejee. Dan inilah saya sekarang. 

Okes. dari tak nak update terus ko panjang lebarrr.......da wassalam

No comments: