Sunday, September 22, 2013

Kalau kita fikir kita susah ada lagi orang yang lagi susah...

Bukan nak kata apa. Tapi cuba lihat Bersamamu kat TV3 dari sudut yang positif.

Contoh sudut negatif:
1. Nape la diorang ni tak mahu usaha sampai boleh makan nasi dengan garam.
2. Banyak je lagi benda kat dunia ni boleh buat. Nape tak berniaga besi buruk ke. Surat kabar lama ke.

Okes., cuba amik yang positif k. cuba2..;P

Kadang2 diorang sehari terpaksa berlapar sebab takde makanan...
Kita busuk2 pagi boleh makan tgh hari boleh makan. malam makan lagi

Diorang kadang2 anak2 takleh g sekolah sebab takde duit nak bayar yuran. sekolah jauh. takde transport. nak upah orang hantarkan takde duit nak bayar.


9 comments:

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

salam kenal.. setuju sangat.. kesusahan itu akak pernah alami masa sekolah dulu.. memang sengsara.. tapi sebenarnya ada orang lain yang lebih susah.. bersyukur dengan rezeki Allah.. singgah dan follow di sini.. :D

eira eixora said...

salam. trima kasih sudi singgah. betul kita kena bandingkan kita dengan org yg lg untuk kita jadi lebih bersyukur.

al- lavendari said...

merujuk satu soalan di entri uncle. ini caranya:

pergi ke dashboard > setting > posts & comments > comment location > embedded.

semoga berjaya.

eira eixora said...

testing2

eira eixora said...

wah uncle dah jadi. tq2

al- lavendari said...

tahniah ... uncle pun orang yang ajar. hehe.

al- lavendari said...

tahniah .. uncle pun orang yang ajar .. hehe.

Knor said...

..syukur jadi org susah..dpt mkn,minum ada anak2 alhamdulillah..

eira eixora said...

alhamdulillah kak.