Tuesday, June 17, 2014

Saya perlu kembali ke cita-cita asal

Dalam tahun ni saya banyak belajar, belajar dan terus belajar. Belajar pasal hidup, belajar pasal berniaga dan belajar macam-macam lagi. Pernah terfikir untuk menjadi 'work at home mom' tapi sebenarnya tak semudah itu. Perlu berjiwa kental.

Dalam masa yang sama. Saya jumpa ramai orang. Ramai orang berjaya. Berjaya dengan cara mereka masing-masing. Mereka idola saya. Sampai saat ini saya masih lagi positif. Tapi saya kena restructured balik apa yang tengah lakukan sekarang ni.  

Kadang-kadang saya sibuk sangat belajar benda lain sampai pelajaran terabai. Sedangkan saya kena kejar dua-dua. Dalam hati saya tidak mahu mengejar sanjungan manusia. Walau apa pun bidang kerjaya yang bakal saya ceburi nanti. Biarlah bidang itu mampu membuka jalan kepada saya untuk membantu lebih ramai orang. Biarlah apa pandangan orang pada saya, saya tak kisah. 

Sekarang apa yang perlu saya buat fokuskan pada study. Abeskan study dulu. Buat apa yang patut. Then, go with the flow. Ramai sudah orang nasihatkan saya. Mungkin ada antara nasihat mereka saya perlu letak kat hati. InsyaAllah InsyaAllah. Harapan dan doa kalian akan saya ingat dan apply dalam hidup ini. 

5 comments:

Anum said...

habiskan study lu k

eira eixora said...

terima kasih anum

Kayu Manis said...

Klu ada2 cita2 gapailh ye...

saly said...

salam kenal..
sy follow sini..:)

eira eixora said...

terima kasih semua