Thursday, May 6, 2010

Bila aku da update

Herm, entah la ade orang baca ke tak my writing ni. Tapi kalau da update blog tu, terus rasa cam ak update banyak2 dalam sehari. Kalau korang pasan la bila aku tak update berhari2 aku tak update tapi bila da update macam2 nak citer.

Dulu sebelum aku ade blog ni. Aku mesti tulis diary. But diary tu lagi banyak benda personal pasal aku and kehidupan ni. Tapi satu je aku tak kan simpan diari2 tu. Setiap tahun bila hujung tahun je aku akan baca balik. Hahaha!! aku jenis yang suka bersandiwara sket. Kalau part sedih tu meleleh air mata tapi kalau part gembira tu leh senyum sampai ke telinga. Tapi at the end aku akan bakar diari tu. Dan tahun depannya, aku akan bukak diari baru. Begitu la seterusnya sehingga la aku berkenalan ngan blogspot ni langsung terus aku da tak tulis da diari secara manual. Tapi bezanya kat sini kalau apa2 yang aku nak tulis aku tak tulis secara direct and I am the only one yang tahu what I really means pasal paper je yang aku tulis. And something yang aku suka sebab aku da tak leh bakar tulisan lama aku kat sini. So it will remain kat sini. Tapi baru empat tahun kan aku menulis kat sini. Harapnya aku akan tak pernah boring untuk terus menulis di sini.

Mungkin pas kawen nanti akan ade orang yang akan selalu baca tulisan aku ni.. Sape lagi kalau bukan my hubby. Rasa di hargai sikit kan. Herm, tu pun kalau dia berminat nak baca. And ataupun bila aku ade anak nanti and dia teringin nak tahu pasal mak dia ke. Kuat tol berangan. Sometimes aku malu jugak sebenarnya nak tulis secara terbuka kat sini. Sebabnya lain orang lain tanggapan pada kita. Apa yang kita buat kita rasa betul but pada pandangan dia sebenarnya tak.

Enough of membebel..

Aku just nak share pasal renew I/C. Hari tu aku nak tukar alamat. Aku ingatkan susah nak tukar alamat dalam IC ni rup2nya senang je. Just pergi je kat mana2 JPN dan amik nombor dan isi borang tukar alamat ngan bayaran rm10. Setel. Just tunggu lebih kurang 3 minggu to collect your new IC. Taraaaa, my new IC da siap and da boleh kawen sebab gambar dalam IC baru look more mature compared to the old one =)

Sekian.

2 comments:

xi da ya said...

anis,if nk tuka gmba kite kt ic tuh,kene byar rm10 gak ek.?
n dia akan tngkap gmba kite on d spot ek?

eira eixora said...

dayah, kalau kita tukar IC memang kena bayar rm10. dia akan tukar gambar sekali. Dia tangkap on da spot.

Saya terus pakai tudung itam ritue sebabnya kalau pakai tudung warna lain takut dia suh tukar.