Sunday, May 9, 2010

Bunga pahar done!!!

Bunga pahar ni dibeli kat Semua House semalam. Pergi ngan my cousin. Tapi dah bertekad walau apa design pun kena beli jugak. Kat sana banyak pilihan.

- Ada bunya stokin rm3.50 to rm7.00 sekuntum.
- Bunga dibuat dari plastik (nampak cam lilin bunga tu) rm2.20 to rm3.00

Tapi mestilah saya pilih yang murah2 je but quite nice jugak kan. Sile jangan kata tak =P

Paling murah harga dia rm0.80 yang ni design cam lama sket..so leh agak kan saya beli dalam range harga bape.. =)

Before this da banyak kali pergi survey2 je. Kalau sape2 nak gubah hantaran sendiri leh jugak beli barang kat sana. Saya tak berpeluang beli barang tu sume sebab ade sedara volunteer nak belikan barang dan gubah sekali.

Herm, paper bag kat sana yang biasa2 punye around rm0.30 each pun saya beli kat sana. Kalau dalam kuantiti yang banyak kena order dulu.

Kat situ ade jugak tau al-quran siap dengan bekas sekali sangat sesuai untuk hantaran. Warna pun macam2 tapi saya tak beli sebab al-quran untuk hantaran sudah dibeli hari tu.

Pastu masa jalan2 kat masjid jamek terbeli plak veil. Ingat nak beli selendang je. Tapi tengok veil tu lawa je dan harga dia oke terus beli.

Nape bunga warna merah tapi veil warna oren?

Sebab saya ni gile warna sket.

- Bertunang hari tu hijau (so saya da muak ngan warna ni dan tak kan pilih warna ni lagi lenkali)
- Malam akad nikah warna cream + oren
- Sanding Merah + Putih
- Dalam bilik pink + cream
- Majlis bertandang Maroon + cream

Oh no, sampai my sis siap merajuk lagi sebab dia kata sume warna saya da amik, bila turn dia nak warna apa pulak.

Okaey ye cik. U masih ade warna ungu, biru, hitam, silver dan berbagai kombinasi warna lagi =) Kalau nak guna warna sama pun oke ape. Ni best jadi anak sulung. Leh pilih sesuka hati sebab kita kan lahir dulu dan probability chances sume benda nak dapat dulu tu ade. Sungguh tak baik kak long ni kan. Tapi naik baik jugak saya cuma ad sorang je adik pompuan. So, ngan dia je lah nak jeles2 pun. Ngan adik2 lelaki takde makne nya nak jeles2 ni.

No comments: