Thursday, October 11, 2012

26? muda ke?

Menjadi student balik di kala 26 tahun terasa diri ini sangat tua berbanding dengan budak2 yang lain. kebanyakkan yang baya saya di lab sudah amik phD. Ada tu dah nak abes dah. Haha! kalau kat lab tak terasa sangat lah tuanya. Tapi kalau berjalan lalu lalang terserempak dengan budak2 undergrad memang obviously terasa. 

Macam mana nak nampak muda. saya takut nak cuba produk2 yang berada di pasaran sekarang. bila tengok testimoni semua kata bagus. berkesan dalam dua minggu. tapi tak tahu lah apa kesan jangka panjangnya. 

contohnya yang ni: 

kredit to ahmcatalyst.blogspot.com for this picture

ha a namanya catalyst. bila tengok testimonial sume nya menjadi. terasa membuak2 mahu mencuba. tapi bila side takut nak mencuba terus tak jadi. huhuhu! tapi kalau nak kekal cantik. nampak muda. kita perlukan something kan. macam mana lah nak buang pemikiran 'kolot' ini. should i still be this way or it is time to change? 

Tambah2 saya sekarang ini menggemuk dengan jayanya. pada saya orang berbadan gemuk ini akan nampak tua dari usia sebenar. no offense. sometimes we have to be honest. my friend said, orang Malaysia kadang2 sangat takut untuk berkata benar demi menjaga hati. betul tak? 

saya memetik tulisan Prof. Dr. Muhaya di FB beliau
"RAmai manusia tertipu dgn ujian. Bila di keji amat marah tapi gagal untuk menganalisa jika ada benar kejian itu dan ada sifat ingin mengambil langkah mengubahnya"
korang tahu tak orang gemuk macam mana? sebagai ilustration saya google gambar di bawah. dan nyatanya ia hanyalah lemak degil yang berlebihan yang sangat susah untuk dibuang. 


entahlah kalau supplement senang nak amik. kalau senaman seperti yang disyorkan oleh sususejat.com juga senang tapi nak laksanakan dan calculate sume tu yang tak tahu bila nak buat. tunggu obes dulu kot. waaa saya takut obes dan saya sangat suka makan lately. 


2 comments:

Kak Jah said...

hehe fiza skg tgh makan vitamin shaklee...Alhamdulliah fiza berpuas ati...kadang2 mmg la tkt nak try...tp bile pk utk kesihatan,, try la gak..

eira eixora said...

yeke fiza. saya ni fikir punye fikir tp sampai sekarang tak makan apa2 pun