Wednesday, October 31, 2012

MOOD mahu study hilang entah kemana

mana Anis yang dulu. yang sangat berbangga dapat sambung study. yang bercita2 tinggi. yang mahu belajar sampai PhD. huhuhu! first sem master pun saya rasa dah tak tertanggung. dengan experiment yang asyik tak menjadi. berapa kali repeat sudah. dengan hala tuju result yang tak berapa nak nampak lagi. 

betul, saya pernah terbaca nak sambung belajar di kala sudah mempunyai anak, berkeluarga sendiri dan pernah bekerja adalah cabaran yang sangat besar. kenapa tengok orang lain mudah je? sebab kita tak rasa sendiri. tengok memang lah mudah. cuba kita sendiri yang hadapi, payah tetap akan menjelma. 

semalam paksa diri juga untuk baca journal. dapat baca half of journal sampai sakit kepala. penyelesaian masalah tak jumpa juga. kalau tak paksa diri alamat tak baca lah sampai bila. jap lagi nak paksa diri lagi. moga berhasil dan ada input yang bakal diperolehi. 

aim saya untuk this semester nak juga ada result. nak juga ada data collection walaupun tak banyak. nak juga ada sikit. at least dengan result itu boleh lah start buat paper sikit2. insyaAllah insyaAllah saya akan fight untuk benda tu walaupun penyakit 'M' bermaharaja lela dalam diri ini. saya rindu anis yang dulu. 

kalau saya give up sekarang hancur musnah lah semua impian saya. tambah2 sekarang da dapat biasiswa dan saya tak leh *breach the contract. kenapa lah perasaan tu datang di kala2 ini. jika sekali pun perasaan itu datang masa saya tak dapat biasiswa pun lagi. macam sedih pula nak stop kan apa yang baru bermula ni. ini cita2 dan impian saya. saya kena bangun dan berusaha melawan. ye saya boleh. kawan2 tolong doakan saya. MALAS adalah pembunuh masa depan manusia yang nyata. kalau MALAS ni orang atau binatang. saya da bunuh dia dulu sebelum dia bunuh saya.

*edit


4 comments:

Kakzakie Purvit said...

Ok lawan eira.. bunuh malas tu dari diri. Kakak doakan aje.

eira eixora said...

terima kasih kakak. saya da berjaya baca 15 minit. selebihnya tak tahu buat apa. sedih ngan diri sendiri

n.h.m.s said...

breach contract anis, bukan bridge.:)*peace*

eira eixora said...

tq. hehe da google tp tak jumpa.
-(edit skrg =P)-