Thursday, March 21, 2013

Hobi terbaru saya baca journal =P

Hahaha! Ini semua poyo. Percaya tak korang? silalah percaya. 

Alkisahnya macam ni. kawan saya introducing dropbox. dropbox ini adalah dimana ia merupakan satu folder dalam laptop/komputer kita yang kita boleh simpan fail2 kita dan nanti kita boleh baca di smartphone kita. dengan syarat kita da buat semua yang saya akan listkan kat bawah ni. 

1. sign up dropbox kat link ini

2. nanti emel akan dihantar suh kita download dan install dropbox itu. maka kita kena lah donwload n install

3. bila da siap boleh lah masukkan fail2 kita dalam dropbox folder tu. 

4. lepas itu donload pula dropbox di smartphone anda. apa yg disave daripada laptop ke dalam dropbox itu boleh juga dibuka pada dropbox kat smartphone. 

begitulah alkisahnya, jadi saya sudah save journal2 saya dalam dropbox. kalau nak baca journal just buka kat phone dan baca. kat mana2 pun dah boleh baca journal sekarang. wah rajinnya. haha! sebabkan kalau tetiba kan nak bawak journal kat merata2 apa pula kata orang (mentaliti orang melayukan suka mengata benda yang out of normal) dan kita ini pula tipikal melayu senang nak sentap dengan keadaan seumpama itu. jadi untuk mengelakkan sebarang ketidak inginan daripada berlaku gunalah dropbox...hahah! ada kaitan ke? anggap saja lah ada. btw! jangan lupa sign up dan install

No comments: