Wednesday, May 19, 2010

Tetiba saya sedih...

Entahla, tetiba rasa sedih,. Herm, banyak betul sebenarnya perkara yang perlu saya hadapi dalam men'counting' my big day ni.

Da lama sebenarnya saya tak nanges. Huh, Really sad. To share ngan my ummi she also has to think a lot of things. To share ngan my little sibling, there are still too young to understand my problems. I have no sister or brother to share things. And. At the end i just keep for myself. Kat tempat keje I have friends to gelak2 and whatsoever and It just to make me not to think much about my feeling.

Kalau banyak masalah, nape da nak kawen? Entah, I feel like the time has come. Kalau saya tak buat keputusan ni pun mungkin masalah lain pulak akan jadi. In front of him I have to show that I am strong enough. Free from any problems.

Yes, I know sumtimes there are people dok mengata saya. But, saya saje pekakkan telinga dan buta kan hati not to show that saya terasa ke apa. Selagi ade mulut mengatalah korang semahunya. Yang pastinya biarlah saya telan pahit dan manisnya.

Yer, saya tak betah hidup di alam pekerjaan ni. Ngan people surrounding yang totally change. Kalau dikira pengalaman hidup out of 100 tak sampai 10 kot yang saya ade. Saya mungkin ter lalu jujur dan lurus untuk hidup di dunia yag serba mencabar ini. Sebab itu lah saya mudah diperkotak katikkan oleh orang. Mungkin jugak saya tak sempat nak membuat penilaian terhadap orang2 disekeliling. Orang itu begitu dan orang ni begini. Sebabnya selama ni saya hanya diajar untuk faham apa yang ade dalam buku jer. Saya even tak akan paham apa2 yang orang lain cuba sampaikan kalau guna isyarat je. Tanpa cakap2 ape2. Yes, i know saya sangat lampi (lambat pikat) tapi kalau nak gtau sesuatu just tell me so that saya terus boleh tahu. Kalau tak saya akan buat bodo sampai bile2.

3 comments:

Mag said...

bakpo anis? huhu..sabar dengan cabaran hidup=)

sueey said...

u're not alone dear...i'm here for u..=)

eira eixora said...

faraaaahh, mungkin masa itu da nak tiba....huhu emosional betul =(

thanks sue for always being by my side..