Thursday, January 10, 2013

Bila baca dan terus suka dan terus rasa macam nak baca lagi

Sesungguhnya dunia pembacaan blog saya bermula sekitar tahun 2006 dan 2007 lagi. bagaimana boleh terjerumus? asalnya saya terbaca blog dengan nickname akimahen. ke dah pernah cerita? hehe tapi nak citer lagi. blog tu best. asalnya nak google somting lalu termasuk ke link blog nya. sy sebagai silent reader je masa tu. nak komen segan. namun akhirnya sebab tak tahan saya buat blog sendiri, blog ini lah yang korang sedang baca ni. lepas tu saya ada komen sekali dua di blog beliau sebelum beliau bertukar link ke blog lain. dan tidak lama selepas itu blog itu pun macam sudah tak wujud. tapi blog sy ni ada je. kadang2 rancak. kadang2 slow and steady saja. 

kemudian sekitar tahun 2008 saya dikenalkan oleh seorang rakan dengan blog lidah2. mahu ke sana just search lidah2 di google search. sehingga kini saya masih membaca blog beliau. banyaknya sebagai silent reader saya. komen2 sangat jaaaaaaaaaaaarang ataupun tak pernah komen langsung. huhu. tak ingt. 

terbaru. saya terbaca pula blog sembang kencang. google juga ye kalau mahu ke sana. alkisah bermula dari link i-city di facebook dan sekarang saya menjadi peminat tegar blog itu. 

perasan tak mereka semua lelaki dan saya suka baca blog mereka kerana mereka lain sikit berbanding bila kita baca blog wanita. mereka lebih straight forward. kadang2 bila baca apa yang mereka tulis terasa macam oooooooooo aku pun pernah melalui pengalaman, pernah merasai apa yang mereka lalui cumanya tak pandai nak expresskan kepada masyarakat. 

kalau korang still tertanya2 apa yang saya maksudkan boleh ke sana. hehehe!

2 comments:

Kayu Manis said...

dah tentu best ni kan..nti nak jenguk jugalah

eira eixora said...

jom akak terjah