Sunday, March 17, 2013

Huggies Dry Pants “Change for Better Convenience”


This is sticky mode entry. Please scroll for new entry =)

Kata orang tak kenal maka tak cinta. Dhiya Amani sudah lama menghidap merah-merah a.k.a rashes di bahagian dot dot. Kebiasaannya saya akan letak bedak dan baru lah pakaikan dia diaper. Tetapi lama-lama merah makin banyak. Ada masa ianya hilang. Ada masa ada balik. Sampai suatu hari penuh merah2 kat bontot. Dhiya memang tak selesa. Tergaru2 je keje.

Hendak dikatakan cerita saya dapat sample percuma dari Huggies. Huggies Dry Pants. Mahu tak mahu pakaikan juga. Sebelum pakai of course lah kan kita akan belek2 dulu. Then jumpalah perkataan “CLINICALLY PROVEN” Helps Prevent Diaper Rash. Wow!! Apa lagi tanpa berlengah terus pakaikan dhiya.

Perkara pertama yang saya observe sudah tentu rashes kan. Sebab kulit dhiya amat sensitive. Selepas sekali pakai, rashes berkurangan. DAN selepas dua kali pakai terus hilang. Amazing bukan?

Tapi kenapa boleh hilang rashes tu? Pertama kali pakaikan dhiya saya tukar diaper macam biasa pakai. Lebih kurang lepas 3 jam pakai, sekali tengok tak basah pun. Even masa tu dhiya memang kencing banyak. Tapi surface nya tak basah macam yang I expect. Sebabnya bila tengok betul2 air kencing tu sume sudah berada di layer yang bawah bukan bahagian atas yang contact ngan kulit. Jadinya kekeringan masih dipelihara walaupun baby kencing banyak. Dan esoknya malam saya cuba tak tukar. Dari kul 6 petang pakaikan dhiya sehinggalah pagi esok. Masih okay lagi. Malah merah2 juga tidak ada menunjukkan tanda2 mahu muncul kembali sebabnya kulit kering dan yang penting tak bocor pun.

Yes, I think they successfully provide the items as per what they claim. Thanks Huggies. If you are one of the user yang masih takut2 mahu beli one whole pack of Huggies boleh request sample percuma untuk si manja anda.

Just klik sini


and request for FREE sample and they will send the sample to your doorstep.


Taraaaa ini gambar dhiya amani tengah menggayakan diaper Huggies Dry Pants ni. 

  

Bukan itu saja. Siap main2 lagi. Punyalah excited!



Bagi si manja yang sedang membesar dan juga semakin lasak, Huggies juga telah melakukan innovation untuk memudahkan kerja para ibu di luar sana.

“Koyak, Salin & Lepas”

Sekarang dengan Huggies Dry Pants kerja menyalin diaper adalah sesenang menyebutnya. Apa koyak, salin dan lepas ni?

Okaylah untuk lebih jelas boleh refer gambarajah ini:


From my personal opinion, selain memudahkan untuk menyalin diaper, rekaan Huggies Dry Pants ini juga boleh menghalang si manja dari membuka sendiri diaper mereka. Biasalah kanak2 membesar suka mahu cuba benda baru. Sebelum ini dhiya banyak kali juga buka sendiri diaper dia. Dan bila dah buka, susah mahu attach balik. Jadi kena tukar diaper baru walaupun baru lepas tukar. Huhu! Dengan Huggies Dry Pants sume itu tidak menjadi masalah lagi.

Ketahuilah Huggies sangat suka anjurkan content untuk si manja anda. Jadi jika tidak mahu ketinggalan sebarang contest dan promotion dari Huggies anda boleh Like Page Huggies di:


Akhir kata, Jom tukar untuk lebih senang dipakai!! =)






3 comments:

Kakzakie Purvit said...

Bravo!! Moga berjaya eira.

eira eixora said...

terima kasih kakak

xi da ya said...

dhiya ok ke pakai huggies?
zara pakai tp cpt bocor la..
tp bkn pakai yg dry pants ni..
x sure ape beza huggies yg biase dgn dry pants ni..