Tuesday, October 22, 2013

Alah membeli menang memakai..


Saya guna bekas tupperware ni untuk simpan sayur dalam peti. 
Memang sayur akan tahan secara luar biasa lama  =)
Hehehe! 

Sebagai contoh kalau tomato letak dalam ni akan jadi macam rangup2 gitu.
Husband pun perasan. Dia kalau beli epal ke mesti nak letak dalam ni dulu baru makan. 
Apa ke pelik eh? Tapi dia cakap bila letak dalam ni dulu epal akan jadi rangup dan sedap di makan. 


10 comments:

BUNDA a.k.a KN said...

betul tu...bunda pun ada guna juga...

nohas said...

biar mahal, asal tahan lama dan kualiti bagus..

Kakzakie said...

Itulah sebab kenapa tupperware baik tuk kita gunakan di dapur dan di mana juga..

mama_ka0ri said...

besar ke bekasnya?

Knor said...

TU NAMPAK SEGAR AJE HAH...KNOR UTK SAYUR THN LAMA DI BUNGKUS DGN SURAT KHABAR..DI RENJIS SEDIKIT AIR..

yan's cottage said...

setuju tu....yan pun mengunakannya...untuk simpanan kering & sejuk sangat berkualiti & cantik.

ZazaMyMoon said...

tupperware kan product mahal.. mesti lah quality dijamin ;)

Rai Ourkizuna said...

product tupperware mmg berkualiti kan.. saya pun sama macam knor.. letak dalam surat khabar.. hehe..

Kesuma Angsana said...

berbaloi2 lah membeli yer !

eira eixora said...

mama_ka0ri, yang saya punya ni tak besar sangat sebab peti saya kecik. ada satu jenis lagi 9.4L sesuai untuk peti besar.

Knor & Rai Ourkizuna, letak dalam surat khabar pun leh tahan lama. Hari tu masa datang KL saya balut daging dalam paper bila sampai KL masih elok lagi lepas 12 jam.