Friday, April 6, 2012

Bersiaran from somewhere else

Destinasi masih panjang lagi. Perlu bulatkan tekad hadapi segala yang terbentang di depan mata buat masa ini demi masa depan yang cemerlang, gemilang dan terbilang. Huhuhu! 

Hari tu one of friend tulis kat status dia "jangan berhenti mengejar cita". Yerp saya tak pernah berhenti mengejar cita-cita sebab kan manusia tak pernah puas dengan apa yang dia ada. Dapat benda yang dihajatkan mahu benda lain pulak. Which is good sebenarnya. But at the same time mestilah benda atau apa yang kita impikan atau hajatkan itu mampu kita dapat. Be realistic! =)

Jika ada orang bertanya "Imagine yourself ten years from now?" truly, madly, deeply I totally cannot tell them what I will be exactly. The only things I can tell is maybe I have this, this and this...It is uncertain.

So, to make all of my dreams come true I must work harder and harder but It pain me sometimes. That why I must be strong enough,. crying, struggling, working, tiring will become my best friend for the time being. At least kurus lah skit kan. Hahahaha!

But, as for a start. Nothing burden me much. Everything went well and hopefully the pain will be over shortly. 

Sub-entri : Orang tamak selalu rugi

Hahaha! Peribahasa ini sudah disogokkan sejak kecik lagi dengan cerita anjing dan bayang2 nya tapi macam tak mahu insaf dan amik kisah pasal cerita itu dan segala pengajaran yang terkandung di dalamnya.

Dan kalau ade pengajaran dalam cerita yang bakal saya ceritakan ini amiklah iktibar jadikanlah pengajaran. yang buruk jadikan teladan =)

Tengok orang lain berkereta sendiri macam mahu berkereta sendiri. Tapi saya mahu kete besar, mahu yang macam tu mahu yang macam ni, end up sehingga kini saya masih belum memiliki kereta sendiri = (

Bila tengok rumah, mahu rumah yang selesa, mahu yang atas tanah, mahu yang ada itu ada ini. Buat masa ini memang totally tak mampu nak memiliki. Usahkan yang besar yang kecil pun masih belum mampu lagi = (

And a lot more things I wish that is still not come true yet.

Because life is uncertain saya pun tak tahu saya akan memilikinya atau tidak tapi saya akan tak pernah berhenti berusaha ke arah itu.

Sub-entri kedua: Belajar bersyukur dengan apa yang ada


Kehidupan ada pro and cons. Allah tak akan membebankan hambanya dengan sesuatu yang tak mampu ditanggung. Dalam saya merasa tak mampu untuk memiliki apa yang saya hajati Dia tidak lupa untuk memberi nikmat untuk merasai kepada saya. 

Walaupun saya tiada kereta, saya masih boleh naik kete suami. Walaupun kete kecik kami masih mampu ke sana ke mari mengukur jalan di kala hari cuti =) Still boleh balik kampung. Tak perlu bersusah payah naik public transport dengan si kecik cenonet itu. Sebab ia kereta kecik, ia jimat minyak. Sebab ia kete tempatan ia low maintenance. Dan banyak jugak kebaikan ia. Ia tak pernah rosak melainkan saya yang rosakkan ia. Kalau nak tahu search gajah putih =P. Alhamdullilah!

Walaupun masih tidak memiliki rumah sendiri saya masih mampu duduk kat umah yang agak selesa dengan hanya rm200 ke rm300 je sebulan yang kalau ikut market price KL ni mungkin sewanya mencecah 1K per month. Alhamdullillah!

I have one cute little daughter yang sangat nakal dan manja. Having her around made my day meaningful. Ketawa, senyum, buat-buat tidur buatkan saya kalau lama2 tak jumpa dia buatkan saya rindu =) Alhamdullilah!

Having such a supportive husband that don't care how I choose the path of my life. who always encourage me to fulfill my desire make me feel so appreciated! Alhamdullilah!

And many2 more. Which if I jot down all here this entry will not come to an end. 

And thank you Allah kerana masih panjang kan lagi umurku hingga ke saat ini. 

Alhamdullilah di atas segala yang engkau telah kurnia kan kepada ku....


No comments: