Wednesday, April 25, 2012

setahun sebulan

UPDATE!!!

hehe baru google tadi. ada persamaan tak? tak perasan pulak tentang cartoon ini. credit to mummygreeny

________________________________________________________________________________


hari ini dhiya amani da setahun sebulan. sekarang dhiya da big girl. asyik mahu tiru je apa yang kita buat. 

satu hari sangat terkejut bila tetiba dia masukkan cotton bud dalam telinga dia. mungkin sebab dia tengok kitorang buat makanya dia pun nak buat jugak. sekarang cotton bud simpan jauh2 tak bagi dia nampak. 

pantang dengar lagu dalam tv. walaupun hanya lagu takde orang nyanyi pun takpe. dia akan bangun dan berjoget depan tv tu. takde sapa ajar pun. huhuhu! kalau dalam kete pun bila dengar lagu dalam radio mesti tak duduk diam. orang cakap usia macam ni dalam proses peniruan. 

paling tak tahan, dia akan menangis kalau saya urut papa dia. mungkin dia fikir saya pukul papa dia kut. kalau papa buat mama oke je tak nangis2 pun. tapi boleh tengok dhiya amani ni dia sukakan keamanan. tak suka orang gaduh2. kalau dengar orang cakap kuat2 pun sudah gelabah takut orang bergaduh. mana ada bergaduh lah dhiya amani. papa & mama bergurau manja je lah. ishkkk!

saaaaaaaangat manja and really need attention. kalau saya ke dapur nanges beria. macam sakit2 tapi kalau duk kat dia diam je. boleh main macam biasa. kalau macam tu mama tak boleh buat apa lah. men ngan dhiya je lah keje. mama memang suka, tapi keje tak siap lah maknanya. sebab mamakan tengah hari student & wanita bekerjaya, malam surirumah tangga. oh no! tak cukup tangan. 

oh lupa! dhiya amani da boleh berjalan tanpa bantuan. tapi masih teragak2 lagi. but she love to walk around sekarang ni. sikit2 berjalan, sikit2 berjalan. almaklumlah orang baru pandai berjalan kan =)

till then. babai




5 comments:

Kakzakie said...

aduh dhiya... auntie terpikat tang mata tu. Cantik... pipi mestilah siapa tak suka. Ada pokok lagi atas kepala hihi...

Usia macam dhiya nie eira memang kena berhati-hati sebab ingatan sangat tajam apa yg dia nampak dia ikut... tak lama dah boleh berlari tu.

Mummy GreenyHouse said...

comelnyer..
tgk pic ni terbayang muka comel cartoon Monster Inc. tu..ape nama die..Boo! :)

eira eixora said...

betul akak, sume benda dia tengok mesti dia nak cuba. bahaya betul

Nuwairani Ismail said...

besar dh anak awok...kak nani ni kawen pong dop lagi...

eira eixora said...

insyaAllah coming soon.

tapi kak nani pandai masak
saya ni tak pandai masak =(