Thursday, November 28, 2013

Cuti Sekolah, Kenduri Kawen & Homestay di Machang, Kelantan

Sempena cuti sekolah ni belum up lagi entri homestay. kepada yang berminat kami ada menyediakan homestay di machang. sangat dekat dengan UiTM machang. Biasanya selalu disewa oleh ibu bapa yang nak hantar anak ke UiTM. untuk sebab2 lain pun boleh =)
___________________________________

Homestay ini terletak di Kg. Sungai Mas, Machang, Kelantan

rumah luas sesuai untuk rombongan kenduri

5 minit perjalanan ke UiTM Machang
10 minit ke bandar Machang
20 minit ke Tanah Merah
30 minit ke Kota Baru
20 minit ke Pasir Puteh
30 minit ke Kuala Krai


pandangan hadapan rumah


juga pandangan hadapan rumah



pandangan bilik dari ruang tamu



meja makan di ruang tamu

juga terdapat meja makan di dapur


TV disediakan di ruang tamu



bilik tidur pertama
dilengkapi katil
aircond


meja solek dalam bilik pertama



bilik kedua
dilengkapi kipas angin
dilengkapi katil



bilik ketiga

tiada katil (UPDATE: bilik ini sudah disediakan katil)
*gambar katil akan diupdate kemudian

ada kipas angin

kemudahan lain:

dapur untuk memasak
peti ais
parking kereta yang luas
berdekatan jalan besar



map untuk ke homestay.
ini homestay pertama
untuk homestay ke dua kat bawah k

rate = rm200 sehari
deposit rm100 tanda booking.
keutamaan keberikan kepada yang bagi deposit
check in 12 tengah hari - check out 12 tengah hari keesokan harinya

boleh contact
cikgu rosdi - 014-5128561
anis/eira - 019-9885546

________________________________________________


Homestay ini terletak di Taman Sri Intan, Machang, Kelantan.

Rujuk peta di bawah untuk lebih jelas

rumah teres
sesuai untuk keluarga kecil
3 bilik
1 bilik air

5 minit perjalanan ke bandar machang
15 minit ke UiTM machang
20 minit ke tanah merah
30 minit ke pasir puteh
30 minit ke kuala krai
30 minit ke kota bharu



sofa di ruang tamu


TV di ruang tamu



meja makan di dapur


peti sejuk di dapur



sinki
dapur untuk memasak turut disediakan



pandangan dapur dari ruang tamu



bilik pertama
dilengkapi air cond




bilik kedua
dilengkapi kipas

bilik ketiga
disediakan tilam






ini adalah homestay kedua
rujuk map di atas untuk mengetahui kedudukan homestay ini

rate = rm200 sehari
deposit rm100 tanda booking.
keutamaan keberikan kepada yang bagi deposit
check in 12 tengah hari - check out 12 tengah hari keesokan harinya

boleh contact
cikgu rosdi - 014-5128561
anis/eira - 019-9885546




7 comments:

Nurzakiah Hanum said...

kemas :)

ZazaMyMoon said...

bagus jg ada homestay macam ni kann.. kot2 la hotel semua fully booked at least boleh jg ambik homestay.. murah pun murah

Nafira usof said...

biz homestay yer..
moga maju jaya yer~

homestay nih sgt bagus untuk rombongan kenduri kawen. sebab dorang datang ramai2 kan. sewa 1 homestay pon dh cukup.

mama_ka0ri said...

ada peti ais besar tu..bagus2..

eira eixora said...

terima kasih semua. kalau ada ke kelate jemput menginap kat sini =)

adrianna syaz said...

Sya k klntan aritu..jenuh cari homestay di tanah merah..lastnya pg cri htel je kat kb..huhu..nnti klu ke kb lg bleh la cari homestay eira je ni :D

nohas said...

duduk homestay lagi jimat, drpd duduk hotel..yg best boleh masak2..